18. februar 2018
Søren Revsbæk, Venstre.
Søren Revsbæk, Venstre.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Debat: Der er stadig brug for en »kolonihavevej«

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat: Der er stadig brug for en »kolonihavevej«
Debat Næstved - 10. november 2017 kl. 17:46
Af Søren Revsbæk, Byrådsmedlem, Venstre, Havrevænget 2, Næstved
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Det rygtes, at borgmester Carsten Rasmussen (S) igen overvejer at droppe »Kolonihavevejen« for at bruge pengene på et Vandkulturhus.

arrow Læs også: Debat: Næstved Kommune bedriver psykisk terror

En tanke, der må advares kraftigt imod.

Efter åbningen af Ring Øst er trafikken på Kalbyrisvej, Hvedevænget, Kildemarksvej og Skyttemarksvej, til og fra bymidten, intensiveret. Alene på Hvedevænget (bysiden af viadukten) kører 5.231 biler i døgnet. På Jørgen Jensens Vej 2.465 biler og på Hvedevænget (marksiden) 3.104 biler. På Kildemarksvej 1.654 biler og Skyttemarskvej 1.912 biler i døgnet.

Der er tale om smalle byveje, fra en tid, hvor bilen ikke var hver mands eje og den megen gennemkørende trafik belaster kvarterene (hvor Carsten i øvrigt traditionelt har mange vælgere).

Så ja, der er stadig brug for en vej, ind over kolonihaverne til Viadukten, til den gennemkørende trafik.

Det vil være aldeles urimeligt, hvis beboerne i Kalbyris og Markkvarteret skal betale med deres trafiksikkerhed for at kommunen kan finansiere et vandkulturhus.

arrow Debat: Tager borgmesteren ansvaret?
15. oktober 2017 kl. 18:36 Opdateret: kl. 22:18