21. september 2020
- Nu gør vi det gratis for butikkerne at være med i ShopSjælland, hvis de  lægger mindst 10 varer op hver, fortæller Shop-Sjælland-konsulent Anders Baagland.
- Nu gør vi det gratis for butikkerne at være med i ShopSjælland, hvis de lægger mindst 10 varer op hver, fortæller Shop-Sjælland-konsulent Anders Baagland.
Foto: Mie Neel
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Stort skub til Shop- Sjælland

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Stort skub til Shop- Sjælland
Ugebladet Vestsjælland - 04. marts 2020 kl. 16:40
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Den ­fælles online-platform ShopSjælland skal have flere butikker og flere varer. Derfor bliver kontingentet fjernet

Tilgangen af butikker til ShopSjælland, som er en fælles webportal for lokale butikker og producenter i hele Vestsjælland, er stagneret. Det ærgrer ShopSjælland-konsulent Anders Baagland, som har et modtræk i ærmet:

- Nu søsætter vi en kampagne, hvor kontingentet til ShopSjælland bliver fjernet. Det bliver altså gratis for butikkerne at være med og lægge varer op på nettet, som kan blive forretningens bedste og største udstillingsvindue, mener Anders Baagland.

Konsulenten, der gør en stor indsats for at få flere Kalundborg-butikker med i ShopSjælland, oplyser, at målet er at få mange flere varer på ShopSjælland, og derfor er der knyttet en betingelse til gratis-tilbuddet: Hver lokal butik skal lægge mindst 10 varer op på web­portalen. Det skal være med til at give ShopSjælland et ordentligt skub.

Brug for optimisme

- Der er nogen træghed hos butikkerne, hvor nogle mener, at det tager for lang tid at lægge varer op og opdatere indholdet. Jeg synes, der er brug for mere optimisme, og dét at digitalisere sin virksomhed er nødvendigt for at klare sig, siger ShopSjælland-konsulenten, der nu skal ud til butikkerne og fortælle om det nye gratis-tilbud.

Her og nu er der lige knap 50 lokale butikker med i ShopSjælland.

Dét var et af kritikpunkterne, da der i oktober blev holdt workshop om ShopSjælland på Allikelund Gymnasium. Eleverne foreslog også nyt design, nye farver og nyt logo.

- Det vigtigste er at få et større vareudbud, så det er der, vi tager fat først, oplyser Anders Baagland.

Har debatten om sexisme taget overhånd?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk