16. maj 2021
Henrik Olsen Deleuran kan godt lide samspillet med mekanikerne.
gallery icon

Se billedserie

Henrik Olsen Deleuran kan godt lide samspillet med mekanikerne.
Foto: Kenn Thomsen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Værkfører med overskud: Har skiftet kanvas ud med det pæne tøj,

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Værkfører med overskud: Har skiftet kanvas ud med det pæne tøj,
Taastrup - 19. april 2021 kl. 19:44
Af Peter Erlitz

Imødekommenhed, en glad og positiv tilgang med overskud til den enkelte bilkunde.

Det er nøgleord for 38-årige Henrik Olsen Deleuran i sit job som værkfører hos Terminalen Taastrup.

- Det handler om at give kunderne en god oplevelse, så de kommer tilbage, understreger Henrik Olsen.

Hos Terminalen Taastrup forhandler man Hyundai, Mazda og Suzuki, og på værkstedet tager man sig af service og reparation af disse bilmærker.

Henrik Olsen Deleuran er en del af et team, der består af en garantiansvarlig, to værkførere og en kundemodtager.

Henrik Olsen Deleuran styrer slagets gang på værkstedet og er den, som har den løbende dialog med mekanikerne. Samtidig er det også ham, som har kontakten til kunderne og skal indfri virksomhedens forventninger til høj kundetilfredshed -og service.

- Jeg skal både sørge for, at mekanikerne er glade, og at kunderne er tilfredse, som han udtrykker det.


Artiklen fortsætter under billedet.

Henrik Olsen Deleuran er en del af et team hos Terminalen Taastrup, der består af en garantiansvarlig, to værkførere og en kundemodtager.

Plads til humor

Henrik Olsen Deleuran har med andre ord en travl hverdag, hvor der er mange forventninger til hans stol, og hvor der skal tages mange beslutninger.

- Jeg kan rigtig godt lide at have kundekontakt og i dialogen med kunderne at finde de bedste løsninger. Samtidig lægger jeg også vægt på samspillet med mekanikerne, hvor der skal være en gensidig respekt, men hvor der også er plads til humor og en frisk bemærkning, siger Henrik Olsen Deleuran.

Han har været værkfører i Terminalen Taastrup i cirka to og et halvt år. Tidligere var han i 15 år mekaniker og værkfører i et firma med speciale i gearkasser.

- Det her er jo noget andet. Bare se på tøjet. Jeg har skiftet kanvas ud med det pæne tøj, som han udtrykker det med et smil.

Henrik Olsen Deleuran har en tæt dialog med kunderne.

Når de ringer og bestiller tid til service eller reparation og efterfølgende kommer til værkstedet, bliver opgaven gennemgået. Hvis der under arbejdet på værkstedet opstår noget uventet, så bliver kunden ringet op, og Henrik Olsen Deleuran får grønt lys - eller det modsatte - til at udskifte eller reparere. Og det er lige meget, om det er en lille ting som en pære, der er gået, eller en større ting.

Det er også ham, der ringer til kunden, når bilen er klar og efterfølgende gennemgår, hvad der er udført. Desuden følger han op på værkstedsbesøget. Fire-fem dage senere bliver kunden ringet op for at få tjek på, at kunden nu også er tilfreds.

Virksomhedens ansigt

Henrik Olsen Deleuran er i høj grad virksomhedens ansigt i forhold til kunderne. I nogle tilfælde er dialogen ukompliceret, men i andre tilfælde kan den blive svær. Det er ikke altid lige rart at skulle præsentere en kunde for en større, måske uventet værkstedsregning.

- Jeg forsøger altid at finde den bedst mulige løsning for kunden, naturligvis under hensyntagen til at vi også skal levere et arbejde, der er fagligt i orden. Jeg strækker mig gerne langt for at hjælpe kunderne, og her er det igen dialogen, der er alfa og omega.

- Uanset omfanget, så tager jeg mig altid tid til en god dialog, også selvom jeg måske er presset af andre opgaver. Det er afgørende for, at kunden bliver tilfreds, understreger Henrik Olsen Deleuran.

Selvom han er kommet i det pæne tøj, så er han ikke for fin til at hjælpe lidt til på værkstedet, hvis der er travlt. Det kan være at sørge for vask og støvsugning af bilerne efter turen på værkstedet, eller det kan være at smide hjul i poser, når kunderne får skiftet mellem sommer- og vinterdæk.

- Jeg lægger vægt på, at der er et godt samarbejde, og at vi alle trækker i samme retning, understreger han.

Det er også udtryk for, at han trives i den mellemlederfunktion, han har, hvor der er respekt både »fra oven« og »fra neden«.

Henrik Olsen Deleuran kan godt engang imellem savne at rode med biler - for han er en ægte bilentusiast. Hans far var også mekaniker, så han har fået kærligheden til biler med fra barndommen.

Redaktionen

Ring på 43 77 26 30 eller skriv til:
redaktiontaastrup@sn.dk

Selvom Danmark har skrottet vaccinerne fra AstraZeneca og Johnson & Johnson, arbejdes der på en model, så man frivilligt kan vælge dem. Kunne du finde på det?