17. maj 2021
Butikschef Martin Hagen står stadig klar med rådgivning til kunderne, selvom Hifi Klubben på Taastrup Torv er lukket. PR-foto
gallery icon

Se billedserie

Butikschef Martin Hagen står stadig klar med rådgivning til kunderne, selvom Hifi Klubben på Taastrup Torv er lukket. PR-foto
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Sådan driver man en nedlukket butik: Kan stadig rådgive kunderne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Sådan driver man en nedlukket butik: Kan stadig rådgive kunderne
Taastrup - 14. februar 2021 kl. 11:55
Af Kasper Ellesøe

Mange forretninger er fortsat lukket ned, og de er i stedet tvunget til at tænke anderledes i forhold til at holde butikken kørende, selvom de kan få del i hjælpepakker og andre tiltag.

arrow Læs også: Selvforkælelse: Her bliver der langet masser vin og søde sager over disken

En af dem er Hifi Klubben på Taastrup Torv.

Her må man ikke have kunder i butikken på grund corona-nedlukningen, men kun servicen »click &collect«, hvor kunderne bestiller varer på nettet og henter dem i forretningen, der lige nu fungerer som en slags fjernlager.

- Mange vælger at få varerne sendt direkte til deres adresse. Derfor oplever vi selvfølgelig, som så mange andre, en lavere kundestrøm, da mange vælger at blive hjemme, indtil samfundet åbner igen. Mange kunder bestiller online og får varen sendt direkte hjem til sig, hvilke er fint, men det mindsker også kundestrømmen i butikken, siger Martin Hagen butikschef i Hifi Klubben i Taastrup.

Det er en butik med ansatte, der dagligt er vant til at rådgive kunder om hvilken lyd- eller billedløsning, der passer deres behov, ligesom man foretager reparationer og servicesager.

I forretningen må man ikke demonstrere produkterne. Men derfor er der stadig kundekontakt.

- Vi må heldigvis gerne rådgive kunderne - både i butikken, over telefon og på mail. Og der er godt gang i telefonen og mail. Men vi er vant til at byde folk velkommen ind i butikken, afdække deres behov, sætte dem ned i en stol foran de højttalere der passer dem, og se deres begejstringen i deres blik over, hvor godt det lyder, det, vi spiller for dem. Så vores hverdag er bestemt anderledes end før, siger Martin Hagen.

Martin Hagen og hans kollegaer kan dog ikke rådgive på samme måde over telefonen.

- Vi sælger kun lyd og tv, og den type produkter kræver ofte rådgivning og demonstration. Når du skal vælge lyd til dit hjem, er der ofte en masse overvejelser bag, og spørgsmål dukker derfor op, som ikke altid kan besvares af en tekst på en hjemmeside, eller en anmeldelse. Det skal opleves og høres. Derfor tror jeg, at mange venter med at handle, til vi har rigtigt åbent igen, siger butikschefen, der understreger, at man stadig står klar med rådgivning på telefon, mail eller ved henvendelse i butikken.

Hifi Klubben følger de normale åbningstider, og der er personale til sted, så man kan benytte click og collect.

arrow Shoppingcenter må ikke åbne: - Uforståeligt
24. februar 2021 kl. 20:13 Opdateret: kl. 17:55
arrow Genåbning fejres med flag: - Vi kan ikke få armene ned
24. februar 2021 kl. 18:04 Opdateret: kl. 17:53
arrow Jan langer langt flere kager over bagerdisken
01. februar 2021 kl. 11:42 Opdateret: kl. 18:08

Redaktionen

Ring på 43 77 26 30 eller skriv til:
redaktiontaastrup@sn.dk

Selvom Danmark har skrottet vaccinerne fra AstraZeneca og Johnson & Johnson, arbejdes der på en model, så man frivilligt kan vælge dem. Kunne du finde på det?