19. juli 2019
På kortet ses de forskellige linjeføringer for en statsvej, som Stevns og Køge kommuner har indtegnet.
På kortet ses de forskellige linjeføringer for en statsvej, som Stevns og Køge kommuner har indtegnet.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Glæde over vejbevilling - samt en løftet pegefinger

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Glæde over vejbevilling - samt en løftet pegefinger
Opdateret 30. august 2016 kl. 15:24
Stevns - 30. august 2016 kl. 06:19
Af Henrik Fisker
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

- Det er den bedste opringning, jeg har haft i min periode som borgmester i Stevns Kommune, da transportministeren i dag ved 15-tiden ringede mig op personligt og fortalte mig den gode nyhed, at Folketinget har afsat 3,5 millioner kroner til en foranalyse af en aflastningsvej til Stevns. Jeg glæder mig enormt på pendlernes vegne. Dette er mit største ønske som borgmester, og det ser nu ud til måske at kunne realiseres. Vi har ventet på dette i 30 år.

arrow Læs også: Penge til statsvej ved Stevns fundet

Sådan skrev borgmester Mogens Haugaard (V) på sin Facebook-profil efter, at det stod klart, at forligskredsen blandt Folketingets trafikordførere havde afsat 3,5 millioner kroner til en forundersøgelse af den statsvej, som borgmestrene fra Køge og Stevns tidligere på året havde ønsket under et besøg hos transportminister Hans Christian Schmidt (V).

Hans glæde over ministerens opringning deles af Socialdemokraternes gruppeformand: Steen S. Hansen.

- Det er en meget positiv nyhed, fordi det viser bred politisk vilje til løse det mangeårige trafikproblem i både Køge og på Stevns. Men når det er sagt, er det vigtigt at understrege, at vi ikke er i mål endnu. Der er lang vej til, at Folketinget giver den store bevilling til en ny vej, og den kommer kun, hvis der er lokal enighed om projektet. Derfor må vi satse på, at borgmestrene i begge kommuner besinder sig og sørger for at skabe opbakning i deres respektive kommunalbestyrelser om den linjeføring, som Vejdirektoratet peger på. Vi har ikke plads til mere sololøb - det, som der er brug for, er fælles fodslag om sagen, siger han.

Steen S. Hansen tilføjer, at den model, som skal vedtages, skal være »en hel løsning for Stevns«.

- Det betyder, at hvis det ender med den nordlige linjeføring, så kræver det omfartsveje uden både Strøby og Strøby Egede, understreger han.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk