21. februar 2020
sn
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Prisvindende burgerkæde er flyttet 50 meter

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Prisvindende burgerkæde er flyttet 50 meter

“Burgerkrigen” i København blev i 2019 efter sigende vundet af tilflytterne fra Jylland - Burger Shack. Både de kritiske madanmeldere hos Politiken og Jyllands Posten kvitterede den jyske burgerkæde med henholdsvis 6 hjerter og 6 stjerner.

Dog var naboerne ikke just glade for, at jyderne havde indtaget “skuret” i midten af Carlsberg Byen. Burger Shack og beboerne omkring området oplevede nemlig nogle udsugningsproblemer, som blev for meget for naboerne. Det betød at burgerskuret blev tvunget til at finde en ny placering.

For de mange burger-elskende mennesker på Vesterbro og omegn betyder det heldigvis blot, at Burger Shack rykker 50 meter over på den anden side af vejen - nærmere bestemt: Humletorvet 2-4, 1799 København V.
Københavns bedste burger flytter altså ikke længere væk end et stenkast fra sidste placering i Carlsberg Byen.

I de nye lokaler har Burger Shack også fået op til 80 siddepladser, hvor de før slet ikke havde nogen - udover et par udendørsstole om sommeren. Samtidig er køkkenet blevet langt større og det betyder, at de rare burgerkunstnere bag disken, nu kan leve hurtigere op til det store pres fra de mange kunder, der enten slår et smut forbi butikken, eller bestiller via den populære leverings-app “Wolt”.

6-stjernede burgere

Burgerkæden fra Aarhus bliver blandt andet priset enormt meget for at have et prisvenligt produkt, men som stadig lever op til standarden, der ellers er rigtig høj i København.

Om Burger Shack siger Politiken bla.:
“Fritterne er uovertrufne, sprøde og lækre. Kødet er saftigt, velsmagende og perfekt stegt. Med prisen taget i betragtning: Der er en ny burgerkonge in town.”
 
Og bliver flot suppleret af Jyllands Posten:
“Vi bestilte medium rare og fik det, og det er jo ikke alt kød, der kan holde til at blive stegt sådan, men kødkvaliteten er så høj her at det kan lade sig gøre.”

“Spis burger med god samvittighed”

Udover at være en rigtig god burger med tilbehør, så har Burger Shack også hjertet det rette sted. Deres kerneværdier tæller; bæredytighed, økologi og dyrevelfærd, som de udlever rigtig meget i både deres markedsføring, såvel som i deres børneunivers.

Udover sunde kerneværdier, benytter de også danske leverandører i stort set alle henseende, som de også fortæller livligt om på både sociale medier og på deres egne medier.

Flere lokationer

Da Burger Shack i april åbnede i Carlsberg Byen, var det med ambitioner om at åbne flere lokationer. Det er det stadig.
De næste lokationer er, ifølge direktør Christoffer No, allerede på tegnebrættet, og planerne ser ud til at blive realiseret i løbet af 2020. “2-3 lokationer mere vil være optimalt, men lokalerne skal naturligvis også være til det, så det er svært at sige.” fortæller Christoffer No.