16. oktober 2019
image1
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: 3 tips til indretning af dit kontor

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

3 tips til indretning af dit kontor

Kontoret er et essentielt rum i en hver virksomhed, hvor der bliver brugt mange arbejdstimer på at føre forretningen fremad. Derfor er det relevant, at kontorets indretning er både funktionelt, æstetisk og praktisk. Kontoret skal sætte rammerne for et godt arbejdsmiljø, det skal give potentielle kunder et godt førstehåndsindtryk af virksomheden og så skal det motivere til en bedre arbejdslyst. Dette stiller høje krav til kontorets indretning. Det hele kan godt virke kompleks. Vi har derfor samlet 3 tips til indretningen af dit kontor. Læs med forneden.

Udnyt rummet

Når du skal indrette dit kontor, så er det væsentligt, at du undersøger rummet, så du kan se potentialet og hvordan du udnytter det bedst. Hvor skal dine medarbejder sidde? Hvordan skal de sidde? Hvor skal fællesrummet være? Hvor stor afstand skal der være imellem de forskelle pladser? Der er mange faktorer, der skal tages i betragtning, når man indretter et kontor.
Har du store vægge med højt til loftet, så kan du med fordel udnytte denne plads ved at hænge motiverende plakater op. Er belysningen i rummet ikke så alsidigt, så er dette et relevant punkt at justere. Den rette belysning kan nemlig have stor indflydelse på den daglige arbejdseffektivitet, og det at kunne skrue op og ned for lysstyrken kan blive nyttigt. Det kan derfor være en fordel for mange at sætte nye lamper op i kontoret.

Skal du indrette dit kontor med den rette belysning og nogle motiverende billeder på væggen, så hjælper det altid, at man har en god stige, så man står sikkert og solidt under opsætningen. Her kan du med fordel benytte dig af Alulock, der huser et stort udvalg af stiger og stilladser, så du kan nå de rigtige højder i dit nye kontor.

Husk de små detaljer

De små detaljer kan gøre en rigtig stor forskel, når man skal indrette sit nye kontor. Valg af håndklæder på toilettet, dug på spisebordet i køkkenet og pudebetræk i sofaen i fællesstuen, kan alle have en stor indflydelse på atmosfæren og det overordnede indtryk af kontoret.

Derfor er det vigtigt, at vælge noget af samme standard, som du selv synes repræsenterer kvaliteten af din virksomhed. Hvis du er i tvivl om, hvor du skal starte, så kan det anbefales, at du besøger Georg Jensen Damask, der har et bredt produkt sortiment med fokus på minimalisme, høj kvalitet og moderne farvenuancer. Udvalget herfra ville bestemt kunne give dit kontorlokale et frisk pust af detaljer, som vil gøre rummet til et bedre arbejdsmiljø.

Træk udgifter fra

Når du skal indrette dit kontor, så er det essentielt, at du tænker funktionelt, æstetisk og praktisk. Alle elementer i rummet skal gerne have et formål, der har relevans for at fremme din virksomheds processer. Dette kan som nævnt både være funktionelt og æstetisk.

Alle kontorartikler, dekorationer, stole, skriveborde og andet bliver købt i forbindelse med virksomheden. Dette er ikke altid en billig fornøjelse, der alt efter valg af mærker og produkter, kan koste mange penge for din forretning. Derfor er det relevant, at du vedlægger disse udgifter i dit regnskab, så du kan trække momsen fra dine indkøb.

Bogføring kan godt for mange virksomhedsejere være en stor hovedpine, der både tager en masse tid og besvær. Derfor ville det være relevant at benytte sig af et godt regnskabsprogram som Meneto, der kan give simpelt og synligt overblik over din virksomheds finanser. Med dette program slipper du helt for at bogføre selv. De er den fulde, automatiske pakke, hvor du med en fast månedlig ydelse, aldrig skal bekymre dig om regnskab eller revisorregninger igen.