15. oktober 2019
Monica Brun fra Forlaget Clio (tv) og Lisbeth Grandt Jørgensen (th) fra Stenlille skole. Privatfoto
gallery icon

Se billedserie

Monica Brun fra Forlaget Clio (tv) og Lisbeth Grandt Jørgensen (th) fra Stenlille skole. Privatfoto
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Læsemotoren gav motivationen tilbage

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læsemotoren gav motivationen tilbage
Sorø - 17. juni 2019 kl. 18:54
Af Merete Jensen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Forleden havde Stenlille Skole besøg af Monica Brun fra Forlaget Clio som kom med diplom og is til alle elever på 2. årgang. Det skriver DAGBLADET og Sjællandske.

2. klasse har nemlig deltaget i et forskningsprojekt omkring differentieret læsning.

Det er Trygfondens Center for Børneforskning, der sammen med Forlaget Clio har stået for projektet.

En stor del af projektet har været at arbejde med læseredskabet »Læsemotoren«.

200 skoler har deltaget i forskningsprojektet, og Stenlille skoles 2. klasser var dem som læste suverænt mest med læsemotoren. Det ville Forlaget Clio selvfølgelig gerne fejre, og derfor fik eleverne både et fint diplom samt is.

Læsemotoren er et læseredskab som differentierer læsningen, så eleverne i klassen læser samme tekst - men med forskellige hjælperedskaber.

Både børn og voksne har været meget begejstrede for »Læsemotoren«. Stenlille Skole oplevede børn, som ikke før var motiveret til at læse, som pludselig fik motivationen tilbage igen.

Ved hjælp af »Læsemotoren« følte børnene, at de selv kunne klare læsningen på en selvstændig måde, og det giver en rigtig god selvfølelse og videre motivation til al anden undervisning.

Selvom forskningsprojektet er slut, så fortsætter Stenlille skole med at læse med læsemotoren efter sommerferien.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk