19. januar 2018
Administrerede direktør i det sjællandske el-selskab Seas-NVE, Jesper Hjulmand, må være en glad mand, for siden sidste år er hans kunder blevet mere tilfredse med deres leverandør. Foto: Bjørn Armbjørn.
Administrerede direktør i det sjællandske el-selskab Seas-NVE, Jesper Hjulmand, må være en glad mand, for siden sidste år er hans kunder blevet mere tilfredse med deres leverandør. Foto: Bjørn Armbjørn.
Foto: Thomas Krakau
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: El-kunder er blevet mere tilfredse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

El-kunder er blevet mere tilfredse
Opdateret 14. december 2017 kl. 12:03
Sjælland - 14. december 2017 kl. 11:42
Af Anna Egeris Karstoft
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Det går godt for det sjællandske el-selskab Seas-NVE, der har hovedsæde i Svinninge i Holbæk Kommune og en stor afdeling i Haslev, for siden sidste år er el-selskabets kunder blevet mere tilfredse. Det viser en ny undersøgelse foretaget af EPSI Rating, der laver uafhængige kundeundersøgelser.

Siden sidste års måling er el-selskabets kunders tilfredshed steget med 2,2 enheder på en skala fra 0 til 100.

Seas-NVEs placering er også god sammenlignet med kundernes tilfredshed i resten af branchen, for med en indeksværdi på 72,1 ligger det sjællandske selskabs placering en anelse højere end værdien på 71,8 for resten af branchen.

Det er ikke kun i Seas-NVE, at kunderne er glade. Tendensen gør sig nemlig også gældende på landsplan.

En af forklaringerne på den stigende kundetilfredshed er ifølge undersøgelsen, at danskerne, der generelt er kendetegnet ved at være meget lidt engagerede, når det kommer til deres el-udbyder, er begyndt at gå mere op i deres el-leverance. Og jo mere engagerede kunderne er, jo mere tilfredse viser de sig også at være.

Medvinden i el-branchen tilskrives desuden, at flere kunder oplever, at selskabernes el-regninger er blevet mere overskuelige og lettere at forstå, ligesom branchens image er blevet bedre. Flere kunder oplever for eksempel, at deres el-leverandør tager et samfundsansvar.

Når el-branchen ikke scorer en indeksværdi på 100 i kundetilfredshed, skyldes det blandt andet, at el-selskaberne halter bagefter, når det kommer til at yde en proaktiv service sammenlignet med bank- og forsikringsbrancherne.

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.