5. december 2020
Da Jesper Johansen kom hjem var pladen rødglødende og ved at antænde det plastik, der lå oven på komfuret.
gallery icon

Se billedserie

Da Jesper Johansen kom hjem var pladen rødglødende og ved at antænde det plastik, der lå oven på komfuret.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Beboer klager over: Livsfarlig renovering

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Beboer klager over: Livsfarlig renovering
Roskilde Avis - 31. juli 2020 kl. 06:55
Af Torben Kristensen

Jesper Johansen, der bor i bebyggelsen Kristianslund i den vestlige del af Roskilde, har været udsat for hensynsløs behandling og livsfarlig opførsel fra håndværkerne under en igangværende renovering af sin lejlighed.

arrow Læs også: Udsat for smittefare i bolig: Familie genhuset på hotel

En dag, da han kom hjem, lå møbler samt cd-ere, glas og bøger hulter til bulter rundt i stuen. Desuden var en plade på komfuret i køkkenet rødglødende, og det var få øjeblikke fra, at der var gået ild i plastik, som lå ved siden af.

- De var i gang med at renovere badeværelset, hvor gulv, vægge og lofter var hakket ned. Samtidig arbejdede de også med at udskifte emhætten og var åbenbart i den forbindelse kommet til at tænde for komfuret, fortæller Jesper Johansen til Roskilde Avis.

Venter på hjælp
- Pladen i komfuret stod oppe på 12, og en rulle med plastiksække var allerede begyndt at smelte, så det var tæt på en stor katastrofe pga. manglende omhyggelighed, beretter han.

Jesper Johansen tog selv billeder af skaderne og kontaktede derefter en koordinator hos det store lokale boligselskab BOSJ.

- Hun besigtiger skaderne og lover straks at oprette en sag, mens hun også tager billeder som dokumentation. Samtidig opfordrer hun mig til at kontakte mit eget forsikringsselskab, hvilket jeg straks gør.

- Men selskabet afviser min henvendelse og siger, det er boligselskabets og entreprenørens ansvar, fordi de står for renoveringen af lejligheden.

- Nu har jeg gennem seks uger prøvet at kontakte begge parter, men venter stadig på at få den nødvendige hjælp. Svarene lyder hele tiden, at der er ferie, kurser, møder og corona.

- Jeg er frustreret over den dårlige behandling, fordi jeg undervejs har fulgt alle anvisninger om, hvad jeg skulle gøre. Men det hjælper tilsyneladende ikke, fortæller Jesper Johansen.

Roskilde Avis har også sendt en kopi af denne artikel til boligselskabet, der har lovet at komme med en fornuftig forklaring.

tk

arrow Boligselskab om smittefare: Sender beboere på vandrerhjem
26. marts 2020 kl. 00:40 Opdateret: kl. 19:04
Det er frivilligt og gratis for den enkelte, når Danmark - formentlig snart - begynder at vaccinere befolkningen mod covid-19. Vil du vælge at blive vaccineret?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk