26. januar 2020
Ifølge Mickhael Monthieux, der lagde opslaget op i Ringsted-gruppen tirsdag, tilbyder antenneforeningen tillige at betale inkassoregningen tilbage mod, at de holder tæt og ikke kritiserer foreningen offentligt, herunder på de sociale medier. Privatfoto
Ifølge Mickhael Monthieux, der lagde opslaget op i Ringsted-gruppen tirsdag, tilbyder antenneforeningen tillige at betale inkassoregningen tilbage mod, at de holder tæt og ikke kritiserer foreningen offentligt, herunder på de sociale medier. Privatfoto
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Vred tv-kunde skulle betale to gange for samme periode: Pludselig røg signalet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Vred tv-kunde skulle betale to gange for samme periode: Pludselig røg signalet
Ringsted - 11. december 2019 kl. 13:55
Af Nikolaj Kennov Rasmussen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Et indlæg, der kritiserer Ringsted Antenneforening for at fuske med regningerne, har medført et utal af kommentarer fra vrede foreningsmedlemmer.

arrow Læs også: Fik lukket tv-signal efter at have udtalt sig til pressen

Mickhael Monthieux står bag indlægget, der indtil videre er blevet kommenteret af mere end hundrede brugere, som alle bakker hans påstand op med egne oplevelser om, hvordan de selv er blevet ført bag lyset af den store forening.

Vi skal dog tilbage til september måned for at finde spiren til det kritiske indlæg. Her kom Mickhael Monthieux nemlig tidligt hjem fra arbejde og ville slappe af med noget fjernsyn. Han satte sig til rette, greb ud efter remoteren og tændte for tv'et. Der var dømt helt sort skærm.

- Der var nogle teknikere i gang udenfor vores bopæl, så jeg gik ud for at spørge, hvornår vi ville få vores tv-signal tilbage. De svarede bare, at det får vi først, når vi har betalt, siger Mickhael Monthieux, der hverken kunne finde regninger eller rykkere på sin tv-forbindelse hos Ringsted Antenneforening i sin mailboks.

- Jeg kørte op til antenneforeningen, der sagde, at jeg kunne betale, men derudover skulle jeg også betale et genåbningsgebyr, siger Mickhael Monthieux og tilføjer:

- Jeg betalte og de åbnede for tv-signalet, men efter to måneder dukkede teknikerne igen op for at lukke ned for signalet.

Dokumentere betaling

Her kunne Mickhael Monthieux dog dokumentere sin betaling ved at vise en udskrift fra sin netbank. Det tog teknikerne sig til takke med og gik igen.

Mickhael hævder, at antenneforeningen ikke kan bevise, at de skulle have sendt regning og rykkere på mail.

- Da jeg spurgte, om de kunne finde min regning i systemet, pegede sekretæren fra antenneforeningen bare på min email-adresse og spurgte, om det var min. "Godt nok, så har vi sendt den til dig", svarede hun bare, siger Michael Monthieux, der fik at vide, at antenneforening sletter mails tilsendt medlemmer, lige så snart de er sendt.

- Det er jo meget belejligt, siger han skælmsk.

Populært indlæg

Mickhael Monthieux fandt ud af, at der er »rigtigt mange«, der deler samme oplevelser som ham.

Han følte sig derfor nødsaget til at gribe til tasterne og formulere et opråb på Facebook, efter han fandt ud af, at hans nærmeste heller ikke havde fået det omtalte inkassobrev, der skulle være sendt ud i slut oktober.

- Jeg tænkte, at indlægget nok skulle gå sin stille gang, men det har virkelig grebet om sig. Det synes jeg meget godt viser, at der er noget om snakken.

Ringsted Antenneforening forholder sig indtil videre fåmælt i sagen, men formand Robert Vingaa svarer DAGBLADET Ringsted i en sms, at »verserende sager for manglende betalinger er individuelle.

arrow Kunde betalte for sort skærm
13. december 2019 kl. 19:28 Opdateret: kl. 15:35
arrow Borgergruppe pønser på politianmeldelse
13. december 2019 kl. 18:46 Opdateret: kl. 15:33

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk