16. november 2018
Nicklas Hildebrand Thun (th.) har med hjælp fra blandt andet diætist Charlotte Tønnes Jensen tabt 22 kilo på tre måneder. pr-foto
Nicklas Hildebrand Thun (th.) har med hjælp fra blandt andet diætist Charlotte Tønnes Jensen tabt 22 kilo på tre måneder. pr-foto
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Nicklas smed 22 kilo på 90 dage

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Nicklas smed 22 kilo på 90 dage
Ringsted - 27. august 2018 kl. 11:38
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Nicklas Hildebrand Thun havde længe ønsket at tabe sig. Han havde forsøgt sig med forskellige kure, men haft svært ved at fastholde motivationen og det opnåede vægttab.

Først da han valgte et kostvejledningsforløb hos klinisk diætist Charlotte Tønnes Jensen hos Aleris-Hamlet Ringsted, kom der for alvor gang i vægttabet.

Nicklas Hildebrand Thun har tabt 22 kilo på bare tre måneder og er stadig topmotiveret.

Da Nicklas begyndte hos Charlotte Tønnes Jensen, var målet at lave en realistisk plan, der kunne fungere i hverdagen. Diætisten lavede sammen med Nicklas en kost- og motionsplan med udvalgte opskrifter og planlagt daglig fysisk aktivitet med både hård fysisk styrketræning og cardio-træning, hvor intensitet og niveauet blev tilpasset den aktuelle form løbende.

Træningen blev planlagt som en variation af træning/gåture i naturen og i træningscenter.

- Vi har arbejdet med løbende mål og delmål, så livsstilsændringerne og vægttabet har været til at overskue. På den måde har jeg løbende oplevet små og store sejre, og ændringerne i hverdagen er nu blevet til nye vaner, siger Nicklas Hildebrand Thun i en pressemeddelelse.

- Den nye kostplan og den planlagte fysiske aktivitet sikrede Nicklas et vægttab på 22 kilo over et tre måneders forløb. Hans muskelmasse blev 100 procent bevaret, så vægttabet er udelukkende fedtmasse, hvilket er et sundt vægttab, forklarer klinisk diætist Charlotte.

Nøglen til et varigt vægttab er realistiske planer med plads til lidt hygge og med udgangspunkt i de aktuelle muligheder. At få reguleret hverdagskosten, så energiindtaget matcher energiforbruget, er vigtigt for at opnå et varigt vægttab, mens en daglig fysisk aktiv hverdag med regelmæssig motion er med til at fastholde vægttabet.

Nicklas Hildebrand Thun har været meget aktiv gennem forløbet, også selv om det indimellem har været svært at "komme ud ad døren" på grund af mange andre aktiviteter i hverdagen, men den planlagte støtte og den realistiske rammeplan for både kost og motion har været god inspiration.

- Diætistforløbet har været en positiv oplevelse, idet jeg har fået redskaber til at påvirke min hverdag positivt. Det har krævet, at jeg har skulle være standhaftig, ændre vaner og ikke mindst have fokus på at fastholde de nye vaner, siger Nicklas og fortsætter:

- Jeg er meget stolt over mine flotte resultater, men jeg kunne ikke have tabt sig uden den løbende støtte og kontrol fra diætisten.

Det afgørende er, at Nicklas kan spise alt - men med måde - og at han med sin vejleders hjælp har kunnet bruge de opskrifter, som han i forvejen var glad for, men med små ændringer i fødevarevalg og portionsstørrelser.

- Den helt store fordel fremadrettet for Nicklas er, at den måde han har spist på under vægttabet, også kan benyttes bagefter. Det er ikke en kur, men en varig livsstilsændring, påpeger Charlotte Tønnes Jensen.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk