24. juni 2018
En solstrålehistorie i kræver da en solstråle på Lidl. Foto: Torben Andersen
En solstrålehistorie i kræver da en solstråle på Lidl. Foto: Torben Andersen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Kunde manglede penge: Ekspedient betalte

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Kunde manglede penge: Ekspedient betalte
Odsherred - 06. marts 2018 kl. 09:28
Af Niels Sørensen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Bjarne Nielsen, Nykøbing, har sendt os det, han selv kalder for en lille solstrålehistorie, som han og andre nyligt oplevede i Lidl i Nykøbing.

Bjarne Nielsens historie går således:

»Normalt er det daglige indkøb en ganske kedelig oplevelse og noget, som bare skal overstås hurtigst muligt.

Ved betalingskassen var der denne dag dog lidt længere kø, end der plejer at være - normalt ikke noget, der fremmer den gode oplevelse.

Imidlertid viste det sig, at problemet skyldtes en kunde, som af uvisse årsager var blevet forvirret og derfor ikke kunne finde sine pung.

Ekspedienten, en sød ung pige, beroligede stille og roligt sin kunde. Og kunden fandt sin pung, men efter et stykke tid viste det sig, at kunden ikke havde penge nok.

Der manglede cirka 40 kroner. Kunden bad naturligvis ekspedienten om at fratage varer, til pengene passede.

Uden tøven insisterede ekspedienten i stedet for på, at hun gerne ville lægge pengene ud for kunden. Kunden blev naturligvis forlegen, men sådan blev det.

Ekspedienten gik resolut ud bagved og hentede sit dankort og betalte det manglende beløb for kunden.

Jeg tror, at alle i køen, som overværede dette lille intermezzo, fik en lektion i medmenneskelighed og en oplevelse, som vi sjældent glemmer - en rigtig lille solstrålehistorie på en ellers iskold dag.«

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk