Sparekassen Sjælland advarer igen mod at besvare falske telefonopkald, e-mails og SMS'er, via deres hjemmeside. Det sker efter at Sjællandske kunne fortælle om 64-årige Ulla Hansen fra Næstved, der i sidste uge blev franarret personlige oplysninger, som betød at en ukendt gerningsmand stjal 100.000 kroner fra hendes konto, som hun har i Sparekassen Sjælland.
På Sparekassens hjemmeside står der blandt andet:
»Vi oplever desværre, at der lige nu er svindlere, der udgiver sig for at være bl.a. sparekassen, Nets, Netflix eller Skat. Svindlerne forsøger at lokke dig til at videregive dine personlige NemID-oplysninger og dine kort- og kontooplysninger.«
De understeger at hverken de, SKAT, Nets eller andre vil spørge efter en kundes personlige oplysninger over telefon eller mail.
»Det er vigtigt, at du aldrig videregiver dine personlige oplysninger over hverken telefon eller e-mail – uanset hvem, der efterspørger oplysningerne, og selvom det ser ud til, at opkaldet kommer fra sparekassen.«
Ifølge Ulla Hansen forventer banken at vide mere om hendes sag indenfor to uger.
Kommentarer
Vi ønsker en åben og livlig debat på sn.dk, og opfordrer alle til at kommentere, udveksle viden og stille spørgsmål. Debatten skal foregå i en ordentlig og respektfuld tone. Redaktionen fjerner indlæg, der ikke lever op til SN.dks retningslinjer og gældende lovgivning. Se retningslinjerne her