28. oktober 2020
Væk er vikingeornamentikken fra Herslev Bryghus? logo, der nu i stedet fremviser marker, gård og bryghus ? og som noget helt nyt anvendelsen af ordet »naturøl«. Foto: Herslev Bryghus
Væk er vikingeornamentikken fra Herslev Bryghus? logo, der nu i stedet fremviser marker, gård og bryghus ? og som noget helt nyt anvendelsen af ordet »naturøl«. Foto: Herslev Bryghus
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Herslev Bryghus tager bryggeriet til næste niveau

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Herslev Bryghus tager bryggeriet til næste niveau
Lejre - 14. februar 2020 kl. 08:19
Af Daniel Sennek

Tore Jørgensen har siden 2004 brygget øl på egen gård af malt fra egne marker, og har eksperimenteret med sæsonernes råvarer som for eksempel asparges, birk eller hyben. Nu sender han sine øl på gaden med nye etiketter og helt nyt ordvalg.

Væk er vikingeornamentikken fra Herslev Bryghus' logo, der nu i stedet fremviser marker, gård og bryghus - og som noget helt nyt anvendelsen af ordet »naturøl«. Tanken er at slå åndsfællesskabet med naturvin fast.

- Herslev Bryghus forstår på mange måder »naturøl«, som de fleste af os kender ordet »naturvin«. Vi har et åndsfællesskab med naturvin, men vi er ikke naturvin, for vi brygger øl. Men når vi anvender ordet naturøl, mener vi øl, der er brygget på lokale, økologiske råvarer i sæson, som vi selv dyrker på marken lige uden for vores gårdbryggeri. Øllet er brygget med så få tilsætningsstoffer og manipulation som muligt og fuld transparens i processen. Vi forsøger så vidt muligt at lade naturen gå sin gang, forklarer Tore Jørgensen, der siden 2004 har været ølbonde og indehaver af Herslev Bryghus.

Med de nye etiketter og logo ændrer Herslev Bryghus ikke noget i forhold til, hvordan øllet brygges eller i filosofien bag øl fra Herslev Bryghus. Tværtimod.

- Vi har præcis samme værdigrundlag, som vi altid har haft. Efter 15 år er vi blot blevet skarpere på at formidle vores fortælling, forklarer Tore Jørgensen, der i første omgang havde vikingeornamentik i logoet for at vise stedbundenheden til området.

Bliver du påvirket af overgangen til vintertid?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk