19. oktober 2018
Togrejsende på strækningerne Roskilde-København, LIlle Syd og Roskilde-Nykøbing F: er de mindst tilfredse togrejsende i landet. Foto: Kenn Thomsen.
Togrejsende på strækningerne Roskilde-København, LIlle Syd og Roskilde-Nykøbing F: er de mindst tilfredse togrejsende i landet. Foto: Kenn Thomsen.
Foto: Kenn Thomsen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Sjællandske togpendlere er mindst tilfredse med toget

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Sjællandske togpendlere er mindst tilfredse med toget
Køge - 14. december 2017 kl. 15:06
Af Tomas Revsbech
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Forsinkelser og ikke mindst mangel på information, når toget så er forsinket.

arrow Læs også: DSB om lav tilfredshed: Plads til forbedringer

Det er nogle af de ting, togpendlere og de øvrige togrejsende på strækningerne Roskilde-København, Lille Syd-banen Roskilde-Køge-Næstved og Roskilde-Ringsted-Nykøbing F. er mest utilfredse med på deres togstrækning. Det viser en ny National Passagertilfredshedsundersøgelse fra Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk, skriver DAGBLADET og Nordvestnyt.

Mens 81 procent af de togrejsende på landsplan er »meget tilfredse« eller »tilfredse«, gælder det kun for henholdsvis 71; 70 og 69 procent på strækningerne København-Roskilde; Roskilde-Køge-Næstved (Lille Syd) og Roskilde-Nykøbing F.

Pendlerrepræsentant på strækningen Roskilde-København, Danny Pedersen, er ikke overrasket over, at pendlerne på hans strækning hører til landets mindst tilfredse:

- Lige præcis på den her strækning opstår der tit forsinkelser. Det er landets mest trafikerede jernbane, og opstår der problemer i ét tog, falder alle afgangene som perler på en snor. Der er meget sjældent, at der bliver sagt noget i højtalerne, når der er forsinkelser. Der kunne det være rart, at man fik et udkald, hvor man bare beklager, også selv om man ikke ved noget. Det er bedre, end ingenting, siger han.

Forbrugerrådet Tænks formand Anja Philip opfordrer togselskaberne til at informere bedre ved forsinkelser.

- Vi ved fra Passagerpulsens andre undersøgelser, at passagererne vil have ærlig og anvendelig information, så deres rejse bliver så nem og hurtig som mulig. Det gælder især, når vi oplever forsinkelser, og man skal tage stilling til, hvordan man skal håndtere situationen, siger hun.

Hos DSB erkender informationschef Tony Bispeskov, at der plads til forbedringer, når det gælder de sjællandske togpendleres tilfredshed.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk