17. september 2019
Formand for Connect Køge Michael Buhl vil ud og møde virksomhederne og fortælle om alt det gode i Køge for at tiltrække turister og virksomheder.
Formand for Connect Køge Michael Buhl vil ud og møde virksomhederne og fortælle om alt det gode i Køge for at tiltrække turister og virksomheder.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Connect Køge klar til at styrke erhvervs- og turismeindsatsen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Connect Køge klar til at styrke erhvervs- og turismeindsatsen
Køge - 25. marts 2019 kl. 13:55
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Connect Køge står nu klar med en konkret strategi for arbejdet med erhvervsudviklingen og turismen i Køge-området, oplyser organisationen i en pressemeddelelse. En strategi som også har fokus på at profilere Køge som det naturlige sted at drive en sund forretning og forkæle sig selv med unikke oplevelser.

Turister og nye virksomheder skal vende blikket mod Køge, når de kigger efter nye muligheder og oplevelser. Samtidig skal Køges erhvervsliv have bedre erhvervsservice og nemmere adgang til viden, netværk, arbejdskraft og samarbejdspartnere. Det er omdrejningspunktet for Connect Køges strategi, som er sat i værk for 2019.

- 2018 har været et år med blikket rettet mod opbygningen af en ny organisation, som kan stå distancen og bidrage synligt til erhvervs- og turismeudviklingen i Køge-området. Nu har vi så lagt en konkret plan for 2019. Vi skal blandt andet ud og møde virksomhederne, sammensætte inspirerende arrangementer, skabe et attraktivt miljø for yngre virksomheder, starte nye projekter op til gavn for både virksomheder og lokalområdet, skabe netværk der eksempelvis styrker turismeområdet. Og så skal vi fortælle om alt det gode, som sker her i Køge for at tiltrække både turister og virksomheder, fortæller Michael Buhl formand for bestyrelsen for Connect Køge, der står for den daglige ledelse under direktør Ingo Østerskovs sygdom.

Af strategien fremgår det, at Connect Køge vil operere ud fra seks forretningsområder - blandt andet virksomhedsudvikling, iværksætteri, branding, netværk og projekter.

For at starte forretningsområderne op, vil Connect Køge i 2019 fokusere på tre områder, som går på tværs af forretningsområderne: »Forretningsorienteret erhvervsservice«, »Oplevelsesøkonomi« og »Strategiske partnerskaber«.

Formålet med »Forretningsorienteret erhvervsservice« er, at Connect Køge skal medvirke til at virksomhederne skaber vækst og arbejdspladser. Tidligere erfaring viser blandt andet at vejledning og det rette netværk i høj grad medvirker til at sætte retningen og åbne døre for, at virksomhederne kan udvikle sig.

Derfor vil Connect Køge støtte den enkelte virksomhed gennem vejledning og henvisninger til specialiseret viden og samarbejdspartnere.

Køge-området byder på en bred vifte af kvalitetsoplevelser og har et stærkt kultur- og fritidsliv. Connect Køge vil derfor sætte spot på »Oplevelsesøkonomi« og gennem en sammenhængende indsats på tværs af turisme-, kultur- og detailområdet være med til at skabe sammenspil mellem de mange tiltag. Connect Køge vil derfor lægge sig i selen for at samle og styrke de kræfter, der ligger bag de mange oplevelsestilbud. Herunder vil Connect Køge også arbejde med at forstærke fortællingen om Køge-området og bruge det til at profilere Køge.

Det ligger i Connect Køges DNA at skabe forbindelse på tværs af virksomheder, offentlige organisationer og uddannelsesinstitutioner. »Strategiske partnerskaber2 bliver derfor en naturlig del af Connect Køges strategi. Connect Køge er af den overbevisning, at det skaber værdi for alle, når der bliver samarbejdet på tværs - ikke mindst når den fortsatte vækst og udvikling i lokalområdet skal sikres.

Connect Køge vil derfor i forskellige sammenhænge enten indtage rollen som samarbejdspartner eller facilitator i netværk, hvor fokus vil være på kompetenceløft eller vækst og udvikling i lokalområdet.

Tilmelding til nyhedsbrevet for DAGBLADET / Køge Onsdag / LørdagsAvisen

Nyhedsbrevet udsendes hver dag omkring klokken 14.
BREAKING-nyheder udsendes efter behov
*påkrævet

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk