25. juni 2019
Nettos butik i Ølbycenter får et nyt koncept. Foto: Bjørn Armbjørn
Nettos butik i Ølbycenter får et nyt koncept. Foto: Bjørn Armbjørn
Foto: Bjørn Armbjørn
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Netto snart klar med nyt butikskoncept i Ølbycenter

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Netto snart klar med nyt butikskoncept i Ølbycenter
Køge Onsdag - 27. maj 2019 kl. 08:54
Af Henrik Førby Jensen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Det bliver en anderledes Netto, som borgerne i Ølby kan møde, når de fra lørdag den 15. juni går på indkøb i deres Netto i Ølbycenter 6, oplyser Netto i en pressemeddelelse.

Butikken åbner nemlig med Nettos helt nye butikskoncept, der skal løfte hele indkøbsoplevelsen. Butikken vil adskille sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel har fået et gennemgribende løft. Og derudover vil butikken opleves anderledes, da alt fra musik og varer til Netto-medarbejdernes tøj er opdateret.

- Vi har ganske enkelt revitaliseret hele vores butikskoncept, som har fået en gennemgribende makeover. Kernen i vores nye koncept vil stadig være det, som man som kunder kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto.

Kernen i butiksoplevelsen vil tage afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere lækker look-and-feel har den nye butik også en særlig indretning. Således vil frugt- og grønt-afdelingen spille en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer vil få sin egen sektion, så det er nemt for alle at finde de nemme måltider.

Butikschefen i den nye Netto-butik er Thomas Petersen Højgaard.

Han indledte sin karriere i Netto i Ølby som salgsassistent i 2008 dengang butikken lå ved svømmehallen. Allerede året efter blev han forfremmet til førsteassistent og var i 2010 med til at åbne butikken efter flytningen til dens nuværende placering i Centret.

I 2011 fik Thomas Petersen Højgaard tilbuddet om at flytte til Netto butikken i Greve Centret, hvor han var en del af holdet i godt og vel halvandet, inden han i 2012 takkede ja til at flytte til Netto i Solrød centret. I december 2012 blev han forfremmet igen - denne gang til salgsleder og blot to måneder efter blev han så forfremmet til souschef.

I 2016 blev han butikschef og fik ansvaret for Netto butikken på Jerismosevej i Greve og efter godt et år dér, flyttede han tilbage til Netto i Ølby, hvor han nu kan åbne en helt ny Netto.

- Vi vil gerne skabe fremtidens discountbutik med afsæt i en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed. Vi vil i endnu højere grad indrette butikken efter kundernes efterspørgsel, som går mod markante frugt- og grønt-afdelinger, convenience og en enkel og nem navigering i butikken. Det skal være behageligt at handle her, og på tværs af hele butikken vil man møde en styrket oplevelse, som vi håber, at kunderne vil tage rigtig godt imod, udtaler butikschefen i forbindelse med åbningen.

Nettos nye butik i Ølby er en af i alt 70 butikker, som Netto enten bygger eller renoverer i 2019. Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal renoveres og forvandles, så de står klar i det nye koncept. Butikken har alt i alt et salgsareal på godt 970 kvadratmeter og vil adskille sig fra en typisk Netto-butik i kraft af en markant større frugt- og grøntafdeling og en særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen. Der vil være ny placering til de kendte spot-varer, som alt efter varetype vil blive placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer samt mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød, oplyser Netto.

Indretningsmæssigt vil der være nyt inventar med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen og nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.

Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken - derfor kommer meget dagslys ind i butikken.

Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt, pointerer Netto. Udover frugt og grønt vil også convenience, fersk kød og en lang række andre varer blive fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.

Tilmelding til nyhedsbrevet for DAGBLADET / Køge Onsdag / LørdagsAvisen

Nyhedsbrevet udsendes hver dag omkring klokken 14.
BREAKING-nyheder udsendes efter behov
*påkrævet

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk