18. juli 2018
Susanne og Steen Lund Kristiansen driver sammen med Steens søster Susanne Lund Petersen legetøjsforretningen i Den Hvide By - fremover Kids Cooshop. Foto: Henrik Førby Jensen
Susanne og Steen Lund Kristiansen driver sammen med Steens søster Susanne Lund Petersen legetøjsforretningen i Den Hvide By - fremover Kids Cooshop. Foto: Henrik Førby Jensen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Fremadstormende legetøjskæde åbner butik i Køge

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Fremadstormende legetøjskæde åbner butik i Køge
Køge Onsdag - 12. januar 2018 kl. 09:19
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Først var det i Aalborg, Frederikshavn, Horsens, Silkeborg og Svendborg, at de tidligere Legekæden-butikker fik Kids Coolshop på facaden. Nu slutter Køge, Aarhus S, Odense og Vordingborg sig også til den hastigt voksende legetøjskæde, der således nu dækker Jylland, Fyn og Sjælland. Den landsdækkende etablering sker i et ellers presset marked, hvor Kids Coolshop på blot et enkelt år er løbet fra konkurrenterne.

- Vi blev kontaktet af Kids Coolshop i sommer - de var klar til at tage flere ind og vi føler, at vi er kommet ind i den rigtige »familie«, siger Steen Lund Kristiansen, der ejer og driver legetøjsforretningen Legetøjskæden sammen med sin kone Susanne og sin søster Susanne Lund Petersen.

De tre ejere valgte at sige ja tak til tilbuddet om at blive en del af Cool Kids kæden - blandt andet på baggrund af et marked præget af hård konkurrence, hård konkurrence på priserne og børn, der leger mindre med tradtionelt legetøj end tidligere. Steen Lund Kristiansen ser »medlemsskabet« af Kids Coolshop som en stor styrkelse af forretningen i Den Hvide By.

- Kids Cool Shop har det helt rigtige setup i forhold til nethandlen og de gør meget ud af at bryde monopoler, så vi også kan tilbyde specialvarer. Det håber jeg også, kunderne kommer til at mærke, siger han.

De første fem butikker har efter at være blevet en del af Kids Coolshop oplevet en nærmest eksplosiv vækst i både størrelse, indtjening og salg, hvor flere af butikkerne er steget med op til 40 procent. Det skyldes blandt andet, at Kids Coolshop i modsætning til flere af de konkurrerende store kæder ikke er tvunget til at sælge deres egne brands. I stedet kan Kids Coolshop i kraft af Coolshops indkøbsvolumen være først med det allernyeste legetøj og reagere lynhurtigt på de trends, der rykker allermest.

Samtidig har Kids Coolshop skabt sin helt egen ambassadør i form af figuren Mester K, der har sin egen YouTube-kanal og jævnligt besøger de forskellige butikker i kæden. Dermed kan Kids Coolshop kommunikere med kædens primære målgruppe i deres sprog, hvilket har smittet positivt af på omsætningen.

- Vi har turdet gå nye veje i markedsføringen af Kids Coolshop, og vi kommunikerer levende og engageret med de yngste på deres foretrukne kanaler. Derudover har vi en kæmpe styrke i den e-handelsmotor, der ligger bag Kids Coolshop. Et godt eksempel er de allestedsnærværende fidget spinners. Dem begyndte kunderne på Coolshop.com meget tidligt at søge efter i vores webbutik, og den slags mønstre kan vi reagere ekstremt hurtigt på. Derfor var vi blandt de første i landet til at føre produktet, og i det hele taget driver vi forretningen i Kids Coolshop med udgangspunkt i store datamængder og pludselige skift i kundernes købsmønstre. Det har vist sig at være en effektiv strategi, siger Jacob Risgaard fra Coolshop.com, der selv har mere end to millioner kunder i hele Norden.

Nethandel og købmandsskab
Ud over e-handelsmotoren under Kids Coolshop-butikkerne er Coolshops mangeårige erfaring med et hypermoderne system til salg, lager, logistik og online kundeservice også en tungtvejende faktor bag succesen. I kombination med de nu ni fysiske legetøjsbutikker og ikke mindst den personlige tilstedeværelse af ejerne i legetøjsbutikkerne er der således skabt en effektiv symbiose mellem nethandlen og det traditionelle købmandsskab. Og for de fysiske butikkers vedkommende er udvalget af varer under det nye navn steget markant, fordi Coolshop i forvejen køber stort ind af produkter, der naturligt passer ind i legetøjsbutikkerne.

- Vi har selv ønsket at blive en del af Kids Coolshop efter en længere årrække som Legekæden-butik. Vi kan se, hvordan de første fem Kids Coolshop-butikker er vokset, og den bølge vil vi gerne ride med på. Der er i vores optik meget store fordele ved at blive stærkere på hele onlinedelen, og alene det faktum, at vi nu stort set kan skaffe alt legetøj og dermed udvide vores sortiment mere dynamisk, har været en afgørende faktor for os, da vi besluttede at træde ind i Kids Coolshop, siger Steen Lund Kristiansen.

De fire nye Kids Coolshop butikker åbnede alle den 4. januar.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk