18. december 2017
Mobning er et problem på lokale skoler, men det er meget forskelligt hvordan skolerne håndterer mobning. Foto: Per Christensen
Mobning er et problem på lokale skoler, men det er meget forskelligt hvordan skolerne håndterer mobning. Foto: Per Christensen
Foto: Per Christensen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Stor forskel på lokale skolers mobbepolitik

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Stor forskel på lokale skolers mobbepolitik
Kalundborg - 07. december 2017 kl. 06:10
Af Thomas Rye
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Der er stor forskel på hvordan skoler i Kalundborg håndterer problemer med mobning, viser en redegørelse lavet på baggrund af at næsten hver 10. elev i Kalundborg Kommune oplever mobning.

Langt de fleste skoler har en egentlig strategi for hvordan man skal bekæmpe mobning, men håndteringen er meget forskellig.

For eksempel instrueres personalet på nogle skoler i tegn på mobning, så de voksne kan være opmærksomme på, og hurtigt gribe ind når der opstår problemer. På andre skoler giver man digitale og socialde medier ekstra opmærksomhed, mens flere skoler forkuserer på et samarbejde med forældre og elever i forebygningen af mobning.

Redegørelsen er lavert på baggrund af en rapport fra Trygfonden og Børns Vilkår, der viste at 9,9 procent af skoleeleverne i Kalundborg Kommune oplever mobning. På Landsplan er gennemsnittet 8,6 procent.

I denne rapport blev det fremhævet, at et fælles mobbesyn på den enkelte skole er essentielt for at forebygge og bekæmpe mobning. Samtidig understregede rapporten også, at alle aktører på en skole bør vide, hvordan de forebygger og håndterer mobning, da mobning kan opstå mange forskellige steder.

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk