29. marts 2020
Dyrehøj Vingård skal være med til at lokke flere turister til Danmark, og medvirker i en ny videokampagne målrettet såkaldte gastroturister. Foto: Per Christensen
gallery icon

Se billedserie

Dyrehøj Vingård skal være med til at lokke flere turister til Danmark, og medvirker i en ny videokampagne målrettet såkaldte gastroturister. Foto: Per Christensen
Foto: Per Buurgaard Christensen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Dyrehøj Vingård med i ny turismekampagne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Dyrehøj Vingård med i ny turismekampagne
Kalundborg - 17. februar 2020 kl. 15:01
Af Thomas Rye
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Dyrehøj Vingaard, Dragsholm Slot og alle de egnsunikke produkter fra Nordvestsjælland har i en årrække sat sit tydelige præg på de danske spisesteder, men også givet området et unikt omdømme som et af Danmarks kulinariske skattekamre.

Det omdømme skal en ny videokampagne fra VisitDenmark bygge videre på for at lokke specielt tyske mad- og gastroturister til.

- Vi styrker Danmarks image over for de internationale turister ved at tage dem med ud i landet og vise dem noget af det bedste, Danmark kan præstere, både når det gælder mad, steder og stemninger, fortæller Jan OIsen, der er administrerende direktør hos VisitDenmark.

En af de stemningsfulde madoplevelser, som bliver fremhævet i kampagnen, der indtil videre tæller ni forskellige videoer, er Dyrehøj Vingaard på Røsnæs. I videoen møder seerne Betina Newberry fra Dyrehøj Vingaard og kommer med en tur i vinmarken og rundt på vingården.

Også på Vejrhøj Vingård og hos Ørnberg Vin samt Barfod Vin, produceres fantastiske vine, der bruges på de bedste restauranter i Danmark.

Turister med hang til specielle mad- og gastrooplevelser er attraktive turister, fordi de har et højere forbrug end den gennemsnitlige udenlandske turist. Faktisk har hver tredje turist med udenlandske baggrund madoplevelser og gastronomi og det at spise ude som en af sine væsentligste grund til at vælge Danmark som feriested.

Fremstødet bliver gennemført i et samarbejde mellem Destination Sjælland samt Landbrug & Fødevarer, Food Nation, DI Fødevarer, FOOD og VisitDenmark.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk