27. juli 2021
Salgsassistent Jonas Brandt modtager kasser med jeans og andet tøj til Kaufmann på de første åbningsdag oven på måneders nedlukning på grund af corona.
gallery icon

Se billedserie

Salgsassistent Jonas Brandt modtager kasser med jeans og andet tøj til Kaufmann på de første åbningsdag oven på måneders nedlukning på grund af corona.
Foto: Allan Nørregaard
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Derfor skal du shoppe i de rigtige butikker

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

OBS! Denne artikel er en betalingsartikel og kan derfor kun læses af abonnenter eller mod betaling.

Derfor skal du shoppe i de rigtige butikker

Butikkerne i Slotsarkaderne åbnede efter lang tids nedlukning endelig onsdag Men hvad skal vi med fysiske butikker? Butikkerne har et helt klart svar

Hillerød - 22. april 2021 kl. 09:46
Af Per Skovkjær Sand

Tracey Jensen fra Græsted holder hvil på en bænk med sin søn Marqus på ét år, der sidder i barnevognen. Hun har været ude at bytte en julegave og været på jagt efter en fødselsdagsgave.

arrow Læs også: Ny uddannelse på mobiltelefonen skal sørge for 'Kongeservice' i Hillerød

- Nu er det blevet fødselsdagsgavetid, siger hun.

Imens juletid er blevet til fødselsdagsgavetid for Tracey Jensen har Slotsarkaderne været lukket på grund af corona, men i går åbnede butikscentret i Hillerød.

Hyggeligt med familie

Inden nedlukningen kom Tracey Jensen to gange om ugen i Slotsarkaderne, og når corona-risikoen løjer af, så vil hun igen begynde at komme der ofte.

- Jeg synes, det er hyggeligt at være hernede sammen med venner, familie og mine børn, siger hun.

I tøjbutikken Kaufmann bugserer salgsassistent Jonas Brandt papkasser med jeans og andet tøj.

Elev i Kaufmann Magnus Normann Nielsen fortæller, at vintertøjet er taget af hylder og bøjler og sendt til web-shoppen, og at nu er der nye varer. Han uddanner sig til et arbejdsliv i butik, og han har også flere argumenter for den fysiske butiks fordele i forhold til web-butikker.

- Man kan mærke tøjet og prøve det på. Det er en mere personlig oplevelse, siger Magnus Normann Nielsen.

En god sælger er sig selv og lytter til, hvad kunden har at sige, og rammer så godt som muligt, hvad kunden vil have, mener han.

Sælgende service i Glitter

I smykkeforretningen Glitter er butikschef Julika Wedell også glad for at kunne møde kunderne fysisk og ikke kun sælge gennem web-shop.

- Det betyder jo alt for de ansattes trivsel, siger hun.

Glitter lægger vægt på det personlige møde med kunderne, forklarer butikschefen. Hun kalder det »sælgende service«.

- Det er hele oplevelsen, som de ikke kan få i web-shoppen. Kunderne får en oplevelse, så snart de kommer ind og bliver taget godt imod, og vi hjælper dem godt igennem hele salget, forklarer Julika Wedell.

- Vi prøver at inspirere kunderne, hvis de for eksempel skal til fest, siger hun.

Et godt salg er, når kunden kommer ude med det rigtige.

- Det er bare en følelse, man har. Det er én af grundene til, at jeg står her. Jeg synes, det er fedt at snakke med kunderne og afdække deres behov - og lidt til, siger Julika Wedell.

Cirka halvdelen af varerne i Glitter er på udsalg.

Nedlukning var frygtelig

I Bog & Idé er lettelsen tydelig hos Stine Schau, der er souschef. Hun er lettet over at være tilbage på arbejdet, hvor det bedste er at have en hverdag igen.

- Det er hverdagen! Det har været frygteligt at være hjemsendt. Dagligdagen med kunderne, det er jo alt, siger hun.

arrow Te-butik har fået nye ejere
11. juni 2021 kl. 05:02 Opdateret: kl. 09:21
arrow Hillerød får Danmarks længste hinkerude
01. juni 2021 kl. 18:00 Opdateret: kl. 14:56
arrow Katrine og Christians drøm går i opfyldelse: Åbner ny café
11. marts 2021 kl. 05:00 Opdateret: kl. 14:17
De olympiske lege i Tokyo er igang. Hvor meget OL-guld regner du med vil blive uddelt til de danske atleter?