20. januar 2019
Formændene for Hillerød Shopping og Hillerød Cityforening Mads Pheiffer og Michael Hartoft mener, at de ikke kan nå at udvikle bymidten nok i deres fritid. De efterlyser et professionelt sekretariat.
Foto: Kim Rasmussen
Formændene for Hillerød Shopping og Hillerød Cityforening Mads Pheiffer og Michael Hartoft mener, at de ikke kan nå at udvikle bymidten nok i deres fritid. De efterlyser et professionelt sekretariat. Foto: Kim Rasmussen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Butikker skal stå sammen for at overleve

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Butikker skal stå sammen for at overleve
Opdateret 05. marts 2016 kl. 17:10
Hillerød - 04. marts 2016 kl. 07:03
Af Jeppe Jul Garnak
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Hvis butikkerne i Slots- og Helsingørsgade skal undgå lukning, så bliver de nødt til at gøre bymidten ekstraordinært attraktiv. Så kontant var udmeldingen til byens butiksejere, da de i går var inviteret til møde af den lokale erhvervsorganisation C4, Hillerød Kommune de to foreninger, der organiserer de handlende i byen; Hillerød Shopping og Cityforening. Målet med mødet er at få butikkerne til at tilkendegive, at de synes projekt er spændende - for de skal være med til at betale gildet.

Nethandlen truer nemlig butikkerne, og Institut for Center-Planlægning spår, at der om blot 10 år kun er 30 byer i Danmark, som har et samlet handelsliv.

- Hvis man ikke gør noget, så bliver man straffet. Hvis man gør noget, så bliver man til gengæld belønnet, siger Mads Pheiffer, formand for Hillerød Shopping.

Derfor foreslår han og de øvrige organisationer bag initiativet, at Hillerød får et såkaldt »Town Center Management« (TCM) i byen. Det vil sige, at de handlende går sammen med både de ejendomsselskaber, der ejer alle bygningerne på strøggaderne og med kommunen om en storstilet fælles indsats for at udvikle byens centrum.

- Det skal gøre bymidten ekstraordinært attraktiv, man skal give kunderne mere end de forventer og noget, man ikke kan få på nettet. Målet er flere kunder og mere omsætning i butikkerne, forklarer Julie Holck, som har skrevet ph.d. om, hvordan man kan udvikle levende byer, og som holdt oplæg på mødet.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
Frederiksborg@sn.dk