15. august 2020
Rederiet Sundbusserne A/S med direktør Mogens Worre Sørensen genindviede den traditionsrige passagerrute i sommeren 2010 efter rederiet ACE Link gik konkurs i januar samme år.
Rederiet Sundbusserne A/S med direktør Mogens Worre Sørensen genindviede den traditionsrige passagerrute i sommeren 2010 efter rederiet ACE Link gik konkurs i januar samme år.
Foto: Thomas Olsen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Sundbussen sejler med overskud

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Sundbussen sejler med overskud
Opdateret 01. februar 2013 kl. 09:30
Helsingør - 01. februar 2013 kl. 09:23
Af Andreas Norrie
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Helsingør-Helsingborg: Regnskabsåret 2011 endte med et underskud på 723.000 kroner efter skat for Rederiet Sundbusserne A/S, der besejler den traditionsrige passagerrute. Siden da er det imidlertid lykkedes at få effektiviseret forretningen. For ifølge administrerende direktør og medejer Mogens Worre Sørensen er der nu tale om en sund forretning.

- Vi fik et overskud i 2012 på omkring 700.000 kroner, og det er et ligeså stort overskud som vores underskud i 2011, siger Mogens Worre Sørensen til Helsingborgs Dagblad inden regnskabet er blevet offentliggjort.
Årsagen til den positive udvikling er ifølge direktøren, at der er kommet styr på virksomhedens omkostninger og indtægter.Og netop lønsomheden gør, at selskabet gerne vil indsætte en Sundbus nummer to til at supplere Sundbus Pernille, der i dag er eneste skib på ruten.

Morgens Worre oplyser, at man har været på Island for at se på den tidligere Sundbus Magdalone, som i dag sejler med turister på hvalsafarier. Imidlertid gik handlen i vasken, da skibet blev solgt til anden side. Rederiet har også besøgt Grækenland i jagten på det rette fartøj men uden held.I dag er Sundbusserne i forhandlinger med Ven-trafikken om et eventuel køb af færgen Norreborg.

arrow Læs også: M/S Jeppe vender hjem
Kontraktkrav

En færge nummer to er dog også som tidligere omtalt i Frederiksborg Amts Avis en betingelse for rederiets kontrakt med Helsingør Havn. Havnen har nemlig halvtimes drift i dagtimerne til et mål, og rederiet har ifølge aftalen med havnen, så skal der faktisk indføres halvtimes drift i løbet af i år.

En ekstra færge på ruten vil i øvrigt også betyde et større antal helt nye arbejdspladser.- Så kommer vi til at behøve en helt ny besætning, og det er cirka 12 personer, siger Mogens Worre Petersen til Helsingborgs Dagblad.

arrow Kreditorer får kun småpenge efter færge-konkurs
26. juli 2013 kl. 09:02 Opdateret: kl. 11:44
arrow En kørt på hospitalet: Sundbus sejlede ind i kaj
12. april 2013 kl. 11:04 Opdateret: kl. 10:25
Dansk Folkeparti vil stoppe forhøjelse af pensionsalder ved 70 år. Er det en god idé?