Lørdag 31. marts bliver sidste dag, hvor der kan købes kaffe, croissanter og billetter i 7-Eleven-kiosken på Espergærde station.
Det oplyser DSB Kommerciel, som driver butikken, i en pressemeddelelse.
- Det er ærgerligt, at det ikke er lykkedes at holde butikken rentabel, så der kan være en kiosk på stationen. Men der har simpelthen ikke været handlende kunder nok i butikken, siger Aske Wieth-Knudsen, der er underdirektør i DSB Kommerciel.
Alene omsætningen på billetsalget er faldet med 40 pct. det seneste år.
Blandt andet fordi otte ud af ti af DSB's kunder i dag betjener sig af DSB's digitale platforme, når de køber billetter og søger information om deres rejser.
Det har været medvirkende til det svigtende indtjening i butikken, hvor salget af andre varer også er præget af, at flere af de rejsende underholder sig gennem de elektroniske medier i stedet for at købe blade og magasiner.
- Der er blevet gjort forsøg på at holde indtjeningen oppe ved at lokke kunderne til med varer som eksempelvis frisksmurte sandwich til at tage med på farten. Det har ikke været nok, trods en stor indsats fra personalet, siger Aske Wieth-Knudsen
Kommentarer
Vi ønsker en åben og livlig debat på sn.dk, og opfordrer alle til at kommentere, udveksle viden og stille spørgsmål. Debatten skal foregå i en ordentlig og respektfuld tone. Redaktionen fjerner indlæg, der ikke lever op til SN.dks retningslinjer og gældende lovgivning. Se retningslinjerne her