17. april 2021
Erhvervsparken på den gamle Hellebæk Klædefabrik har mistet en af de store lejere.  Foto: Dorte Møller Rasmussen
Erhvervsparken på den gamle Hellebæk Klædefabrik har mistet en af de store lejere. Foto: Dorte Møller Rasmussen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Efter salg af kendt tøjmærke: Lukker hovedkontor og fyrer 19

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Efter salg af kendt tøjmærke: Lukker hovedkontor og fyrer 19
Helsingør - 01. februar 2019 kl. 04:08
Af Andreas Norrie

Saint Tropez har fået ny ejer. Det betyder lukning af hovedkvarter i Hellebæk og 19 fyringer.

Tøjmærket Saint Tropez med hovedkvarter på Hellebæk Klædefabrik har i en længere årrække været ejet af den børsnoterede koncern IC Group, tidligere IC Companys, men er nu blevet solgt til Ikast-koncernen DK Company.

Salget af modemærket, som også driver egne butikker i Danmark og Sverige, får nu konsekvenser lokalt, da mærket skal integreres i den nye organisation.

arrow Læs også: Digitalt borgermøde om den nye Hellebæk Klædefabrik

Administrerende direktør Jens Poulsen, DK Company, oplyser til Herning Folkeblad, at opkøbet får konsekvenser i Helsingør-området.

Således har firmaet valgt at opsige lejemålet på Hellebæk Klædefabrik på Nordre Strandvej, og flytte aktiviteterne enten til koncernens kontor i København eller til hovedkvarteret i midtjyske Ikast.

Således er der lagt op til, at 23 medarbejdere, som arbejder med produktudvikling, salg og marketing kan fortsætte med at arbejde på kontoret i København, mens 19 medarbejdere indenfor lager, administration og økonomi bliver sagt op.

Det skyldes, at disse funktioner skal styres fra fællesfunktionerne i hovedsædet i Ikast.

Færre butikker

Saint Tropez, som i senest offentliggjorte årsregnskab endte med et minus på 18 millioner kroner, ejer og driver selv en større mængde butikker i Danmark og Sverige.

Et butiksnet, som dog er blevet indskrænket de seneste år. Denne udvikling vil fortsætte under den nye ejer, som ved overtagelsen af firmaet har varslet yderligere butikslukninger.

Det er dog endnu uvist, hvor de rammer, og hvorvidt det får konsekvenser for butikken på Bjergegade i Helsingørs indre by.

Årsagen til denne strategi er, at DK Company vil have øget fokus på at få produkterne ud gennem selskabets andre salgskanaler for dets i alt nu 21 forskellige brands, som bliver solgt i 60 lande.

DK Company står blandt andet bag mærker som B. Young, Bon á Parte, Part Two og ICHI. Selskabet ser store muligheder i at overtage Saint Tropez, som operer i midtmarked-kategorien, hvor firmaet i forvejen står stærkt.

arrow Hjemmearbejdspladsen kan ligge lige om hjørnet
01. december 2020 kl. 09:23 Opdateret: kl. 09:23
arrow Udvalg: Højest 50 procent boliger på klædefabrik
10. september 2020 kl. 05:44 Opdateret: kl. 15:14
arrow DEBAT: Bevar Hellebæk Klædefabrik som erhvervsområde
09. september 2020 kl. 11:16 Opdateret: kl. 10:12
Lars Løkke starter nyt parti i midten af dansk politik. Kunne du finde på at stemme på hans parti ved næste folketingsvalg?