22. november 2017
Vejarbejdet på Gl. Strandvej ud for Louisiana er et kommunalt projekt, hvor der etableres en venstresvingsbane. Det har intet at gøre med parkeringsproblemerne. Foto: Steffen Slot
gallery icon

Se billedserie

Vejarbejdet på Gl. Strandvej ud for Louisiana er et kommunalt projekt, hvor der etableres en venstresvingsbane. Det har intet at gøre med parkeringsproblemerne. Foto: Steffen Slot
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Lille løsning på stort p-kaos

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Lille løsning på stort p-kaos
Fredensborg - 10. november 2017 kl. 05:27
Af Steffen Slot
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

»Nok vil humlebækkerne gerne af med de trafikproblemer, som kunstmuseets succes betyder for dem, men det må ikke koste naturværdier«.

I 25 år har det været udfordringen, når politikere, borgere og museumsfolk har diskuteret parkeringsproblemer omkring Louisiana. Et lille, nyt skridt er på vej.

- Naturstyrelsen har afgjort, at vi først skal prøve alle muligheder på de nuværende parkeringsarealer. Vi har derfor bedt vores landskabsarkitekt om at lave et projekt, hvor vi kan få flere parkeringspladser på de eksisterende arealer omkring museet. Det handler blandt andet om at etablere båsemarkeringer, så der kan holde flere biler parkeret. Desværre giver det ikke så mange parkeringspladser, som der er behov for, siger Carsten Skjøt, økonomi- og administrationschef på kunstmuseet Louisiana.

Han fortæller, at museet sammen med Fredensborg Kommune har undersøgt muligheden for at lave et projekt med selvkørende busser, der kan fragte publikum mellem museet og parkeringspladserne ved Humlebæk Station.

Imidlertid vil det blive meget dyrt, fordi teknologien stadig er under udvikling og ikke er testkørt i virkeligheden. Af sikkerhedsmæssige årsager skal der i det første driftsår være en chauffør i bussen - selvom den er selvkørende.

- Det vil betyde, at vi skal bruge fem medarbejdere til at have tre busser kørende, og der kan være 8-10 personer i hvert køretøj, siger Carsten Skjøt om ideen, der indtil videre er sat i bero, fordi de årlige omkostninger bliver for store.

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
Frederiksborg@sn.dk