16. december 2018
Man kan finde mange temaer i julebazaren. Køb mindre, men bedre kvalitet, lyder en opfordring - en anden opfordring er, at hvis Fredensborg skal løfte sig som by, er borgere, butikker, importører og producenter nødt til at løfte i flok. Her Jette Nørgaard Haulrig (tv) og Trine-Lise Buestad med en kimono fra Cph-Tokyo Vintage. Foto: Allan Nørregaard
gallery icon

Se billedserie

Man kan finde mange temaer i julebazaren. Køb mindre, men bedre kvalitet, lyder en opfordring - en anden opfordring er, at hvis Fredensborg skal løfte sig som by, er borgere, butikker, importører og producenter nødt til at løfte i flok. Her Jette Nørgaard Haulrig (tv) og Trine-Lise Buestad med en kimono fra Cph-Tokyo Vintage. Foto: Allan Nørregaard
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Jul i arresten vil fange folk ind i et nyt forbrugsmønster

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Jul i arresten vil fange folk ind i et nyt forbrugsmønster
Fredensborg - 04. december 2018 kl. 18:34
Af Steffen Slot
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Jette Nørgaard Haulrig og Trine-Lise Buestad inviterer i de kommende to weekender til julebazar i arresten i Fredensborg, hvor de har samlet 21 brands.

Fælles for dem alle er, at publikum kan møde ejerne af den virksomhed, der sælger et produkt - hvad enten det er Emilie Vin, gourmetrestauranten Atelier 85 eller Cph-Tokyo Vintage, der sælger kimonoer.

- Når man møder dem, der står bag et firma, er det lettere at få god vejledning, fortæller Jette Nørgaard Haulrig, der sammen med Trine-Lise Buestad har lejet sig ind i Tinghuset for til julebazaren at lancere hudplejeserien Yrolí Skincare og derefter bruge lokalerne til produktion, showroom og særlige events.

I arresthuset har de produktionslokale og kontor, men også god plads til at lave events og særlige arrangementer, og det første bliver julebazaren.

Gæsterne behøver ikke frygte, at arrestens gamle celler alene bliver fyldt med de allerdyreste ting.

- Vi har ting i mange prisklasser, og ideen er, at den gode kvalitet skal være tilgængelig. I stedet for at købe fire, skal man bare købe tre, forklarer Jette Nørgaard Haulrig, der sammen med forretningskollegaen tager initiativet for at signalere, at der en ny bølge på vej i detailhandlen.

Man kan se det på Jernbanegade, hvor NO16 er åbnet som et samarbejde mellem flere firmaer og med mulighed for, at mindre firmaer kan leje sig ind på et bord for at få en salgsplatform. Det gør Yrolí Skincare allerede, og julebazaren i arresten kan ses som endnu et initiativ i samme stil, fordi hvis handelslivet i Fredensborg skal nytænkes, er der brug for, at folk samarbejder på tværs - og køber ind lokalt.

Netop tanken om at købe lokalt og købe færre, men bedre ting, kan understøtte den udvikling, mener de.

- Alle kender skrækscenariet, hvor en juleaften går med, at der pakkes så mange gaver om, at ingen når at se, hvad de får, siger Trine-Lise Buestad og tilføjer:

- Folk vil gerne give den særlige ting. I stedet for at købe for 300 kroner til alle, som man er på gave med, kan det jo være, at man for 100 kroner kan finde en særlig ting i stedet for. Her på julebazaren kan man møde dem, der virkelig brænder for det, de sælger.

Julebazaren på Tinghusvej 13, Fredensborg, kan opleves lørdag og søndag den 8. og 9. december og lørdag og søndag den 15.- 16. december. Alle fire dage fra klokken 10.00-17.00. Oplev gastronomi, livstil, design, kvalitet, økologi og danske producenter.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
Frederiksborg@sn.dk