21. november 2019
Der var gensidig respekt, da skoleelev Michael Wittrock (tv) og influencer Rasmus Kolbe, kendt som Lakserytteren, debatterede måder at få indflydelse på. Foto: Anders Ole Olsen
gallery icon

Se billedserie

Der var gensidig respekt, da skoleelev Michael Wittrock (tv) og influencer Rasmus Kolbe, kendt som Lakserytteren, debatterede måder at få indflydelse på. Foto: Anders Ole Olsen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Indflydelse på to måder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Indflydelse på to måder
Folkemøde Møn - 23. august 2019 kl. 12:45
Af Rune Reggelsen Skjold
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

En ung mand på 14, der holder møde med politikerne.

Og en lidt ældre mand på 28, der møder sit publikum på smartphonen.

Egentlig skulle man tro, det var omvendt, men sandheden er, at 14-årige Michael Wittrock og 28-årige Rasmus Kolbe, bedre kendt som »Lakserytteren« på sociale medier, mødtes til debat om indflydese på den gamle og den nye måde.

For der er immervæk forskel på den måde, Michael Wittrock, der står bag initiativet »Hjernemad«, der sikrer morgenmad til 1250 skoleelever på Sjælland, og Rasmus Kolbe, der søger at styrke børn og unges kreativitet gennem videoer på YouTube, forsøger at råbe beslutningstagere op.

Men der var fra de to en gensidig respekt for hinandens projekter og arbejdsmetoder.

- Rasmus kan lære mig en masse. Vi er mange, der kæmper med at komme igennem med vores budskab. Og Rasmus har jo bedre fat i de unge, end jeg har, erkendte Michael Wittrock.

Rasmus Kolbe var omvendt dybt imponeret over Michael Wittrocks projekt.

- Hvor er det sejt. Og du er kun 14 år? Jeg var ikke så sej, da jeg var 14 år. Tænk, hvor klog du bliver, når du bliver ældre, sagde »Lakserytteren«, der fastslog, at han ikke kunne arbejde på at få indflydelse på den gammeldags måde.

- Jeg kunne aldrig blive politiker, Der er for mange mails, møder og dårlig kaffe, sagde han, og pointerede samtidig, at alle kan få indflydelse, hvis de brænder for noget.

- Man skal have et projekt, man brænder for og lægger sin energi i, og uanset om det er venner, politikere eller et stort publikum, man går efter, kan man bruge sin energi på at sprede sit budskab, lød det.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk