21. juli 2019
Butikken virker markant større efter ombygningen, men man skal ikke lade sig snyde. Med det nye koncept udnytter Netto blot kvadratmetrene bedre.Foto: Morten Chas Overgaard
gallery icon

Se billedserie

Butikken virker markant større efter ombygningen, men man skal ikke lade sig snyde. Med det nye koncept udnytter Netto blot kvadratmetrene bedre.Foto: Morten Chas Overgaard
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Mere plads at brede sig på i Netto

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Mere plads at brede sig på i Netto
Faxe - 27. juni 2019 kl. 12:16
Af Morten Chas Overgaard
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Netto i Haslev har de seneste uger været lukket på grund af ombygning, og det var en helt ny forretning, der ventede kunderne, da butikken genåbnede torsdag formiddag.

- Kunderne har taget rigtig godt imod det nye udtryk, og mange siger også, at de har savnet Netto efter de 4-5 ugers ombygning, siger Emrah Øzdemir, der vikarierede for butikschef Jimmy Rasmussen, som er på ferie.

Emrah Øzdemir havde i dagens anledning fået lov til at passe butikken i Haslev, der virker større efter ombygningen. Der er ikke kommet flere kvadratmeter til, men med det nye butikskoncept er der mere plads til kunderne.

- Der er kommet meget mere struktur over vareplaceringerne og bredere gange, og det giver en bedre udnyttelse af pladsen. En del af det nye koncept er, at gangene skal være ryddede, så man kan komme til, selvom man er i kørestol, siger Emrah Øzdemir.

Netto har tidligere været kendt for deres spotvarer, hvor dadler lå side om side med shampoo og kartoffelskrællere, men i den nye forretning er spotvarerne placeret, så man ikke skal lede flere steder efter den samme vare.

- Jeg tror, at alle har en holdning til Netto, og en af de ting, som vi har hørt er, at butikkerne kunne være svære at navigere rundt i. Med den måde spotvarerne var indrettet på i de gamle butikker kunne man finde økologisk ketchup i spotvarerne, almindelig ketchup på hylden og en anden slags ketchup på en kvartpalle et helt tredje sted i forretningen. I Netto 3.0 har vi placeret spotvarerne, så de står sammen med de varegrupper, som de hører til i, og derfor er der kommet mere struktur i vareudvalget, siger Thomas Clement, der er regionschef i Netto.

I det nye koncept satser Netto i højere grad på lette måltidsløsninger og en grøntafdeling, der ser indbydende ud. Kødet er også placeret i grøntafdelingen, så man kan blive inspireret til aftensmaden, så snart man træder ind i butikken, og så er butikken indrettet i mørke træ-farver for at give et anderledes udtryk.

- Vi har prøvet at få lavet et mere skandinavisk look. Vi er det eneste danskejede discount-supermarked, og det synes vi gerne, at kunderne må mærke, siger Thomas Clement.

Åbningen blev fejret med både orkester og rød løber, og fremover kan kunderne se frem til en butik med endnu mere plads at brede sig på.

Tilmelding til nyhedsbrevet for DAGBLADET / SJÆLLANDSKE / HASLEV-FAXE POSTEN
Nyhedsbrevet udsendes hver dag omkring klokken 7.00 og 15. BREAKING-nyheder udsendes efter behov
* skal udfyldes
Ønsker at modtage: *
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk