18. september 2020
YouSee, der hører under TDC, har siden årsskiftet haft tekniske problemer, der har ført til frustrationer for tusindvis af tv-kunder. Nu lover YouSee en form for kompensation for de berørte kunder. (Arkivfoto)
YouSee, der hører under TDC, har siden årsskiftet haft tekniske problemer, der har ført til frustrationer for tusindvis af tv-kunder. Nu lover YouSee en form for kompensation for de berørte kunder. (Arkivfoto)
Foto: Ida Guldbæk Arentsen/Ritzau Scanpix
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: YouSee-direktør lover kompensation for kanalkoks

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

YouSee-direktør lover kompensation for kanalkoks

YouSee lover plaster på såret for de mange bland selv-kunder, der har oplevet problemer siden årsskiftet.

Erhverv - 04. januar 2020 kl. 12:52
Af Ritzau
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

- Jeg lægger mig fladt ned og beklager over for kunderne.

Sådan lyder det lørdag fra YouSee-direktør Jacob Mortensen.

Beklagelsen kommer, efter at op mod 250.000 tv-kunder siden årsskiftet har været berørt af et teknisk problem.

arrow Læs også: YouSee åbner for kompensation til problemramte kunder

Problemet har betydet, at kunderne ikke selv har kunnet udskifte kanaler og streamingtjenester som en del af den bland selv-funktion, de ellers har betalt for.

Derfor lover direktøren nu en form for kompensation for de berørte kunder.

- Der vil komme noget ekstra for de af vores kunder, som har et bland selv-produkt, for at anerkende den frustrerende periode, de har været igennem, siger Jacob Mortensen.

Der vil dog ikke blive tale om en økonomisk kompensation.

- Det er klart, at vi desværre ikke kan gøre det godt igen i forhold til de dage, der er gået, men vi kigger på, hvordan vi kan sikre, at vi giver nogle andre oplevelser som plaster på såret.

- Hvad det bliver, ved vi ikke endnu, men det melder vi ud, så snart det står klart, hvordan vi kan gøre det godt igen, siger YouSee-direktøren.

Problemerne har fået hundredvis af kunder til at lufte deres frustrationer i vrede indlæg på YouSees facebookside.

- Jeg forstår godt, at det er frustrerende - særligt når der er så meget opmærksomhed, som der er lige nu, omkring det indhold, vi rent faktisk har i pakkerne.

Ifølge Jacob Mortensen arbejder teknikere stadig på højtryk for at løse problemerne.

Nogle kunder vil i forbindelse med test af bland selv-funktionen allerede opleve, at systemet virker i perioder.

- Vi knokler for at få det åbnet for alle, men selv om det er åbent i perioder, så er det selvfølgelig stadig ikke tilfredsstillende, siger Jacob Mortensen.

Han tilføjer, at alle berørte kunder vil få besked, så snart funktionaliteten er oppe at køre for alle kunder.

- Jeg vil meget nødig love et tidspunkt for, hvornår vi er fuldt oppe at køre, men alle mænd og kvinder er på dæk for at sikre, at det kommer til at fungere, siger Jacob Mortensen.

arrow YouSee-kunder kan på andet døgn ikke skifte kanaler ud
02. januar 2020 kl. 12:45 Opdateret: kl. 12:46
arrow 250.000 tv-kunder hos YouSee er ramt af teknisk fejl
01. januar 2020 kl. 12:11 Opdateret: kl. 12:25

  • ErhvervSjælland

    ErhvervSjælland

  • Erhverv Nordsjælland

    Erhverv Nordsjælland

  • Erhverv Vestegnen & Sydkysten

    Erhverv Vestegnen & Sydkysten




Er du klar til at bære mundbind, når du skal handle ind?