18. november 2017
CEO i Leman, Thomas Krøyer, nyder ikke bare at se regnskabstallene udvikle sig positivt, men også organisationen. Og han er bevidst om, at de unge medarbejdere foretrækker mere digitale løsninger. Foto: Kim Rasmussen
gallery icon

Se billedserie

CEO i Leman, Thomas Krøyer, nyder ikke bare at se regnskabstallene udvikle sig positivt, men også organisationen. Og han er bevidst om, at de unge medarbejdere foretrækker mere digitale løsninger. Foto: Kim Rasmussen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Transportkoncern rykker fremad

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Transportkoncern rykker fremad
Erhverv - 19. oktober 2017 kl. 07:00
Af Else Damsgaard
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Marginerne er små i transport- og logistikbranchen, og det stiller krav til ledelsen, der dels skal holde en stabil kurs, dels være parat til at bruge alle tilgængelige parametre.

- Markedet er yderst konkurrencepræget, og marginerne er ufattelig små. Derfor skal vi virkelig trække i mange håndtag for at lykkes med vores forretning, og vi skal have styr på vores omkostninger, siger CEO i Leman, Thomas Krøyer, der har stået i spidsen for at transformere den Greve-baserede transportkoncern med en privat schweizisk ejer.

Da Thomas Leman gik ind ad glasdøren til Leman for tre år siden, havde han slet ikke tænkt i, at Danmark skulle være omdrejningspunktet. Luxembourg - og før det Schweiz, Tyskland og England - havde været hans og familiens tilholdssted, og det trivedes de med. Men henvendelsen fra Lemans ejer vendte op og ned på det.

- Det var motiverende at skulle være CEO, og så vurderede jeg, at det var en virksomhed, hvor det var muligt at gøre en forskel. Leman havde en lang historik, en fornuftig indtjening, men måske også et lidt støvet image. Ejeren og jeg så lidt de samme muligheder ved at ryste posen på den gode måde, siger Thomas Krøyer, som besøgte alle virksomhedens 26 afdelinger inden for de første tre måneder.

- Der var ikke brug for en revolution, men mulighed for en evolution. Det var spændende, og vi lagde ud med at lave strategien Leman 2.0, der rækker frem til 2020.

Leman med 25 kontorer i seks lande er stadig i transformationsprocessen, og det ligger fast, at diversificering er kodeordet, og der vil løbende ske opkøb. I de tre år, Thomas Krøyer har været CEO, har Leman købt fire virksomheder.

- Vores opkøbsstrategi er kommet for at blive, men vi skal samtidig diversificere os. Dels inden for de klassiske områder, dels nye aktiviteter á la vores pharma-tiltag, hvor vi laver skræddersyede løsninger til den branche, siger direktøren, der vil sikre, at løsningerne er i orden, inden de bliver rullet ud i hele koncernen.

- Vi er startet med pharma-delen i Danmark - og er ret langt i Norden - men det skal vi gøre godt, inden vi tager det videre ud på andre markeder, siger Thomas Krøyer.

Læs hele artiklen gratis i ErhvervsAvisen Sjælland på http://www.e-pages.dk/erhvervsjaelland/293/