
Senior forretningsudvikler Lasse Sørensen fra Copenhagen Business Hub, Erhvervshus Hovedstaden giver her sine tip til, hvordan du kan forberede dit pitch.
Indtag scenen og præsentér kort din virksomhed Forklar først: Hvad er problemet, og hvordan løser du det? Nævn f.eks. tre fordele.
Hvorfor vil kunderne købe nu? Hvor stort er dit marked? Og hvor realistisk er dit mål?
- Hand shake pitch. Det er elevatortalen, hvor du kan fortælle om din virksomhed i tre sætninger og 10 sekunder.
- Event pitch. Hvor du deltager i en investorevent og fra scenen fortæller om din ide på tre-fem minutter.
- Investordeck. Er den forretningsplan, som du kan sende frem til interesserede investorer, så de er godt forberedt, når i mødes til et investormøde.
Har du nogle »fans«, der roser dit produkt online - fortæl om antal følgere på div. platforme, hvis det giver mening.
Hvordan skal du tjene penge? Beskriv din markedsplan: Hvordan får du kunder i butikken? Hvad koster det, og hvad kan gøres bedre?
At der findes konkurrenter viser, at der findes et marked for dit produkt. Din opgave er så at forklare, hvor markedet er for dit produkt
Hvis du har et dygtigt team i ryggen, så beskriv, hvad de kan, og hvordan I er forskellige. Fortæl, hvorfor netop dette team vil føre din virksomhed til succes
Afslut præsentationen med statistikker, omsætningstal eller lignende, der vil få dit budskab til at gå rent hjem.
Afslut med at sige tak for deres tid og for. at de lyttede - og sig så din virksomheds navn og den sætning, der opsummerer din virksomhed i én sætning, igen.
Kilde: Lasse Sørensen/ Copenhagen Business Hub
Kommentarer
Vi ønsker en åben og livlig debat på sn.dk, og opfordrer alle til at kommentere, udveksle viden og stille spørgsmål. Debatten skal foregå i en ordentlig og respektfuld tone. Redaktionen fjerner indlæg, der ikke lever op til SN.dks retningslinjer og gældende lovgivning. Se retningslinjerne her