17. januar 2021
- At pitche handler ikke om at sælge sin virksomhed, men om at sælge et budskab og vække en interesse, siger Lasse Sørensen.
- At pitche handler ikke om at sælge sin virksomhed, men om at sælge et budskab og vække en interesse, siger Lasse Sørensen.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Sådan forbereder du det perfekte pitch

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Sådan forbereder du det perfekte pitch
Erhverv - 11. august 2020 kl. 16:17
Af Marianne Due

Senior forretningsudvikler Lasse Sørensen fra Copenhagen Business Hub, Erhvervshus Hovedstaden giver her sine tip til, hvordan du kan forberede dit pitch.

arrow Læs også: Sådan pitcher du dig til en investering
Indtag scenen

Indtag scenen og præsentér kort din virksomhed Forklar først: Hvad er problemet, og hvordan løser du det? Nævn f.eks. tre fordele.

Timing

Hvorfor vil kunderne købe nu? Hvor stort er dit marked? Og hvor realistisk er dit mål?

De tre typer pitch
  • Hand shake pitch. Det er elevatortalen, hvor du kan fortælle om din virksomhed i tre sætninger og 10 sekunder.
  • Event pitch. Hvor du deltager i en investorevent og fra scenen fortæller om din ide på tre-fem minutter.
  • Investordeck. Er den forretningsplan, som du kan sende frem til interesserede investorer, så de er godt forberedt, når i mødes til et investormøde.
Hvad siger kunderne:

Har du nogle »fans«, der roser dit produkt online - fortæl om antal følgere på div. platforme, hvis det giver mening.

Forretningsmodel:

Hvordan skal du tjene penge? Beskriv din markedsplan: Hvordan får du kunder i butikken? Hvad koster det, og hvad kan gøres bedre?

Tal om konkurrenterne - beskriv markedet:

At der findes konkurrenter viser, at der findes et marked for dit produkt. Din opgave er så at forklare, hvor markedet er for dit produkt

Sæt kompetencer på dit team:

Hvis du har et dygtigt team i ryggen, så beskriv, hvad de kan, og hvordan I er forskellige. Fortæl, hvorfor netop dette team vil føre din virksomhed til succes

Tal, data, omsætning - imponér med grafer:

Afslut præsentationen med statistikker, omsætningstal eller lignende, der vil få dit budskab til at gå rent hjem.

Sig tak:

Afslut med at sige tak for deres tid og for. at de lyttede - og sig så din virksomheds navn og den sætning, der opsummerer din virksomhed i én sætning, igen.

Kilde: Lasse Sørensen/ Copenhagen Business Hub

  • ErhvervSjælland

    ErhvervSjælland

  • Erhverv Nordsjælland

    Erhverv Nordsjælland




I denne uge begynder VM i håndbold. Tror du det danske herrelandshold kan vinde VM?