21. september 2019
David Furland Ree er direktør for Cleady - en digital platform der formidler rengøring, havearbejde og andre handymanopgaver til private. Virksomheden er i hastig vækst og har ambitioner om at brede sig til resten af Nordeuropa.
gallery icon

Se billedserie

David Furland Ree er direktør for Cleady - en digital platform der formidler rengøring, havearbejde og andre handymanopgaver til private. Virksomheden er i hastig vækst og har ambitioner om at brede sig til resten af Nordeuropa.
Foto: Kenn Thomsen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: På vej videre fra løvens hule

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

På vej videre fra løvens hule
Erhverv - 01. december 2017 kl. 15:00
Af Lars Ahn Pedersen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Hvis David Furland Ree skal komme med et godt råd til virksomheder, som påtænker at medvirke i kommende sæsoner af DR-programmet »Løvens hule« eller lignende, så er det at sørge for at have masser af serverkapacitet. Han er direktør for Cleady, som var med i sæson to af programmet, hvor iværksættere skal forsøge at overbevise et panel af investorer om, at lige præcis deres idé er værd at skyde penge i. Efter at have talt med tidligere deltagere fik Cleady mangedoblet sin serverkapacitet, så hjemmesiden kunne håndtere de mange besøg, som en tv-optræden medfører, og alligevel var det ved at gå galt.

arrow Læs også: Firma fra »Løvens hule« konkurs: Kunder overtaget af konkurrent

- Vi fik rigtig mange bookinger og forespørgsler og nåede at få et kort nedbrud på serveren. Det varede kun et-to minutter, men det føltes meget længere, lige da det stod på, husker han.

Bortset fra at han skulle vænne sig til at blive genkendt på gaden, har David Furland Ree positivt at sige om oplevelsen, der øgede Cleadys kendskabsgrad markant.

- Vi bruger det stadig i vores PR, og nye deltagere kan altid ringe til mig for at høre om vores erfaringer, siger han.

Optagelserne til »Løvens hule« fandt sted i foråret 2016, hvor Cleady knapt nok var kommet i gang med sin idé om en digital platform, der kan formidle rengøring, havearbejde og handyman-opgaver til private.

- Dengang kørte vi stadig tests og arbejdede med konceptet. I dag er vi et helt andet sted. Vi er stadig en start-up, men vi er en langt mere stabil virksomhed, siger David Furland Ree og oplyser, at Cleady er vækstet konstant siden tv-programmet, og inden for de sidste to måneder har haft en vækst på over 20 procent måned for måned.

Læs hele artiklen gratis i ErhvervsAvisen Sjælland http://www.e-pages.dk/erhvervsjaelland/299/16

Link til Cleady

arrow 2400 nye brugere efter tv-optræden
12. december 2016 kl. 18:07 Opdateret: kl. 12:48

  • ErhvervSjælland

    ErhvervSjælland

  • Erhverv Nordsjælland

    Erhverv Nordsjælland

  • Erhverv Vestegnen & Sydkysten

    Erhverv Vestegnen & Sydkysten