11. december 2019
Christian Bring, administrerende direktør for Crispy Food, har altid spist Ota Solgryn til morgenmad - og glæder sig over, at Crispy Food har købt Ota Solgryn af amerikanske PepsiCo.
Christian Bring, administrerende direktør for Crispy Food, har altid spist Ota Solgryn til morgenmad - og glæder sig over, at Crispy Food har købt Ota Solgryn af amerikanske PepsiCo.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Ny ejer vil give Ota Solgryn nyt liv

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ny ejer vil give Ota Solgryn nyt liv
Opdateret 21. november 2019 kl. 12:22
Erhverv - 21. november 2019 kl. 12:18
Af Ulrik Reimann Foto: Hans-Jørgen Johansen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Det er højkvalitets morgenmadsprodukter, der bliver fremstillet hos Crispy Food i Gørlev - granola, mysli, toppings og instant porridge (grød). Og derfor passer det ualmindeligt godt strategisk, at Crispy Food har købt Danmarks mest ikoniske morgenmadsbrand Ota Solgryn tilbage fra amerikanske PepsiCo, mener administrerende Crispy Food-direktør Christian Bring.

- Vi købte Ota Solgryn, fordi det høje, positive kendskab til et sundt kvalitetsprodukt tiltaler moderne forbrugere, og strategisk passer det perfekt sammen med vores øvrige morgenmadsprodukter, siger Christian Bring.

Han er også direktør for Crispy Food-søsterselskabet Nakskov Mill Foods, som har en særlig forbindelse til Ota Solgryn. Fra 1913 blev Ota Solgryn nemlig produceret på netop fabrikken i Nakskov, og nu kommer produktionen tilbage.

Selve solgrynene bliver der ikke ændret på. Det vil stadig være den samme ristning af havren, der giver den velkendte nøddeagtige smag. Der er heller ikke planer om dramatiske ændringer af pakkerne.

Ota Solgryn er et højkvalitetsprodukt, som udelukkende benytter den fineste, lyse havre fra Sverige og Finland, og produktet kommer igennem en proces, som koster lidt ekstra: Havren dampes og varmes, hvilket er med til at sikre den nøddeagtige smag.

Crispy Food-direktøren er bevidst om, at der skal arbejdes med distribution og markedsføring for at få Ota Solgryn ud til den moderne forbruger.

- Vi går ydmygt til opgaven og tænker på den lange bane. Vi sigter både på dem, der kender produktet og har spist Ota Solgryn som børn, og på unge, der ikke kender brandet. Lige nu arbejdes der med planer for markedsføringen, der for alvor skydes i gang i 2020, fortæller Christian Bring, som i øvrigt altid selv har indtaget Ota Solgryn med lidt fiberkost på som dagens første måltid.

Crispy Food er blandt de førende i Europa med toppings til morgenmadsprodukter og har masser af konkrete ideer til udvikling. Det har virksomheden fået en DI-initiativpris for.

- Vores ejerkreds har investeret i virksomheden, så vi i Gørlev har en virksomhed med moderne anlæg og teknologi. Der er blevet automatiseret, og den proces vil fortsætte, så vi kommer til at producere endnu mere med den samme arbejdsstyrke, fortæller direktøren.

Crispy Food beskæfter aktuelt 75 i Gørlev, hvoraf de 45 er direkte involveret i produktionen. Kvalitetsafdelingen tæller fem medarbejdere, og i udviklingsafdelingen er der fire.

Crispy Food udvikler nye produkter i tæt samspil med kunderne og har vist sig skarp til at ramme tidens morgenmadstrends. Crispy Food er også helt fremme i superligaen som leverandør af toplåg til yoghurt eller dessertbægre med knas eller andet guf til morgenmad, mellemmåltid eller dessert.

- I branchen hedder de »top cups«, siger Christian Bring og tilføjer, at virksomheden dem med stor variation af indhold af mysli og granola til verdens førende mejerigiganter.

  • ErhvervSjælland

    ErhvervSjælland

  • Erhverv Nordsjælland

    Erhverv Nordsjælland

  • Erhverv Vestegnen & Sydkysten

    Erhverv Vestegnen & Sydkysten