23. januar 2021
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: FAKTA: Sådan bedømmes landets 20 største banker

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

FAKTA: Sådan bedømmes landets 20 største banker

Analyseinstituttet Voxmeter undersøger kundernes syn på landets største banker. Se resultatet her.

Erhverv - 08. januar 2021 kl. 05:01
Af Ritzau

Analyseinstituttet Voxmeter måler året rundt tilfredsheden med de største banker.

Voxmeter spørger på ugentlig basis omkring 1000 bankkunder, hvordan de ser på deres egen bank og vurderer andre banker.

arrow Læs også: Kunderne giver Danske Bank bundkarakter efter nye problemsager

Spørgsmålene er på en lang række punkter inden for service, produkter, image og kommunikation.

Svarene er sammenfattet i en pointscore, som højest kan være på 11.000 point.

Her er listen med de 20 største bankers placering. Tallet i parentes er placeringen i sidste års måling og sidste års score:

1. Arbejdernes Landsbank: 7525 point (1).

2. Ringkjøbing Landbobank: 7264 point (2).

3. Sparekassen Thy: 7166 point (5).

4. Handelsbanken: 7078 point (6).

5. Sparekassen Vendsyssel: 7049 point (7).

6. Nordjyske Bank: 6953 point (9).

7. Jutlander Bank: 6767 point (4).

8. Sparekassen Kronjylland: 6755 point (3).

9. Vestjysk Bank: 6726 point (14).

10. Jyske Bank: 6533 point (8).

11. Sparekassen Sjælland-Fyn: 6532 point (13).

12. Nykredit Bank: 6526 point (10).

13. Lån & Spar Bank: 6514 point (12).

14. Spar Nord: 6457 point (11)

15. Andelskassen: 6237 point (16).

16. Den Jyske Sparekasse: 5986 point (15).

17. Sydbank: 5856 point (18).

18. Nordea: 5767 point (19).

19. BankNordik: 5162 point (17).

20. Danske Bank: 4511 point (20).

Kilde: Voxmeter.

Undersøgelsen er baseret på i alt 61.966 interview med enkeltpersoner. Spørgsmålene handler blandt andet om, hvor tilfredse kunderne er med produkter, image og service.

Pointscoren - CEM (Costumer Experience Management) Score - er udviklet af Voxmeter.

CEM-scoren udregnes dynamisk, så de områder, som kunden synes er vigtigst, vægtes højere i tilknytning til kundens vurdering.

  • ErhvervSjælland

    ErhvervSjælland

  • Erhverv Nordsjælland

    Erhverv Nordsjælland




Er det en god idé at indføre bøde eller straf, hvis man ikke vil gå i isolation efter en udlandsrejse?