20. maj 2019
Coca-Cola har bedre gang i salget af vand og sportsdrikke, end analytikerne troede. (Arkivfoto)
Coca-Cola har bedre gang i salget af vand og sportsdrikke, end analytikerne troede. (Arkivfoto)
Foto: Benoit Tessier/Reuters
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Coca-Colas salg af sportsdrikke og vand vokser

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Coca-Colas salg af sportsdrikke og vand vokser

Efter en sløj afslutning på 2018 har Coca-Cola startet 2019 med et overraskende godt salg.

Erhverv - 23. april 2019 kl. 14:32
Af Ritzau
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Coca-Cola har fået en overraskende god start på 2019 med et større salg end ventet - særligt af vand, sportsdrikke og den sukkerfri udgave af dens flagskib Coca-Cola-sodavanden.

Det viser selskabets regnskab ifølge flere medier, herunder CNBC.

- Vi er opmuntrede af vores resultat for første kvartal, hvor vores disciplinerede vækststrategi fortsat leverer stærke underliggende tal, siger direktør James Quincy i en pressemeddelelse.

I alt voksede salget med fem procent til over 53 milliarder kroner.

Det er omkring én milliard kroner mere, end det var ventet. Det giver også et overskud på over 11 milliarder kroner.

Den overraskende gode start på 2019 følger i halen på en sløj afslutning på 2018.

I februar skuffede Coca-Cola ved at varsle en mindre vækst end i mange år i sine forventninger for 2019.

Forventningen for 2019 lyder, at der sker en såkaldt organisk vækst - uden tilkøb - på fire procent.

Det er et procentpoint lavere end i 2018.

  • ErhvervSjælland

    ErhvervSjælland

  • Erhverv Nordsjælland

    Erhverv Nordsjælland

  • Erhverv Vestegnen & Sydkysten

    Erhverv Vestegnen & Sydkysten