15. oktober 2019
Hans Fossing Nielsen. Foto: Thomas Olsen
Hans Fossing Nielsen. Foto: Thomas Olsen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Debat: Næstved Havns opførsel

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat: Næstved Havns opførsel
Debat Næstved - 16. oktober 2018 kl. 10:59
Af Hans Fossing Nielsen, Axelhusparkeringen 9, Næstved
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Fejt - Uanstændigt og med Skjult dagsorden. Sådan vil jeg og flere andre benævne Havnens opførsel umiddelbart efter den meget tragiske ulykke 10 september hos AB-Marine ved kanalen.

arrow Læs også: Bådejere i knibe efter dødsulykke

FEJT - fordi det er et unødvendigt tidspunkt for de pålagte restrektioner og forbud. Dette medens flere er i chok og nogle ramt psykisk og handlingsrammet.

UANSTÆNDIGT - fordi skyld i den tragiske ulykke ikke er fastslået endnu. Årsagen kan måske næppe henføres til restriktionerne nu pålagt. Restrektioner som nu lukker AB-Marine fra sine normale og måske aftalte aktiviteter.

SKJULT DAGSORDEN - fordi det ikke fremgår af referatet fra bestyrelsesmødet 24 sept. - om hvad der blev besluttet og hvorfor. Mon det er for at cementere Havnens »eneret« på kajplads. Det kan der jo tjenes på jf. opslag? En beslutning som kan medføre at Næstved mister en erhvervsvirksomhed som gennem 30-40 år har betjent den »blå fritidsaktivitet og turisme«. Nærmeste maritime mulighed bliver så nok Saxkøbing - men er det det byen ønsker?

Restrektionerne fra Havnens side bl.a. pkt. 1-5 i Havnens redegørelse til avisen 10 Oktober bør OMGÅENDE ophæves og AB - Marines kaj bringes tilbage til før »selvtægten«.

Når arbejdstilsynet og evt. retten har talt , kan tingenes tilstand ændres hvis det kræves.

arrow Eksperter skal vurdere kranulykken
22. september 2018 kl. 05:58 Opdateret: kl. 13:35
arrow Ejer af bådservice risikerer straffesag efter dødsulykke
12. september 2018 kl. 05:56 Opdateret: kl. 09:39
arrow Lystsejler død efter at være fanget i vandet under 30 ton tung kran
10. september 2018 kl. 11:57 Opdateret: kl. 16:15