14. april 2021
På Gl. Strandvej i Humlebæk er hastigheden, men hvorfor ikke på  strækningen i Espergærde, spørger læseren.
På Gl. Strandvej i Humlebæk er hastigheden, men hvorfor ikke på strækningen i Espergærde, spørger læseren.
Foto: Arkiv
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: DEBAT: Hvorfor ikke også på vores del af Strandvejen?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

DEBAT: Hvorfor ikke også på vores del af Strandvejen?
Debat Helsingør - 25. november 2020 kl. 11:39
Af Keld Olsen, formand, Espergærde Byforening

Borgere og politikere i Fredensborg kommune er lykkedes med at overbevise politiet om, at der bør være 30 km/t på Gammel Strandvej i Humlebæk.

Men når Fredensborg kommune slutter, og Helsingør kommune begynder, kan der frit køres 50 km/t. Det på trods af, at Gammel Strandvej i Espergærde slynger sig afsted op og ned ad bakke med mange parkerede biler og dårlige oversigtsforhold. Og cykelsti er der heller ikke.

Så dette bør være en sag for Helsingørs politikere.

Det gør selvfølgelig ikke sagen mindre relevant, når det erindres, at Fredensborg og Helsingør kommuner har samme anlægs- og driftsselskab, Nordsjællands Park og Vej (NSPV). I stedet for at skilte med, at nu (hvor du kører ind i Helsingør kommune) slutter 30 km/t, kunne der i stedet stå et skilt med 40 km/t. Så undgår Helsingør kommune også at betale for de dyre chikaner, som kræves, hvis farten skal nedsættes til 30 km/t.

Espergærde Byforening ser gerne, at der bliver 40 km/t i hele Espergærde. Lad gerne Gammel Strandvej være den første strækning.

Lars Løkke starter nyt parti i midten af dansk politik. Kunne du finde på at stemme på hans parti ved næste folketingsvalg?