9. august 2020
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Debat: Anstændig busdrift koster peanuts

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat: Anstændig busdrift koster peanuts
Opdateret 06. juli 2020 kl. 10:27
Debat Frederikssund - 06. juli 2020 kl. 10:24
Af Birgit à Rogvi, Jungehøj 26, 3630 Jægerspris:
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Hvad koster en anstændig busdrift i Frederikssund. Er der tale om »peanuts« og reelt en latterlig lille besparelse, hvis alle skal have busdrift som i gamle dage (2019)?.

Busgruppen Kyndby Huse har foreslået en omlægning af 315. Fra Dalby køres over Over Dråby Strand og af Hyldestien til Frederikssund.

Der vil ikke være faste minut tal. Turen tager 64 minutter, på de 10-11 afgange, hvor Kyndby huse betjenes. Ellers 55 minutter. Merpris 287. 000 kroner.

Kommunen har oplyst, at det vil kræve en ekstra bus. Det passer ikke, hvis vi dropper de faste minuttal.

Lige nu koster 317, skolebus og Indkøbsruten over 2 milioner. Har kommunen undersøgt, hvad en privat aktør ville tage for at køre det hele? Kunne Dalby Huse få mere bus for de samme penge?

Plustur et godt alternativ til flex tur grundet pris. MEN du kan ikke køre til Frederikssund Station. Plustur bestilles og kører til/fra et trafik knudepunkt med flere busser. Herfra tages den gule bus videre.

Kommunen bruger 1.9 millioner kroner på flextur. Hver gang vi tager flextur betaler kommunen 148 kroner.

Hvad er prisen for kommunen for den nye plustur? Er der tale om den samme pris?

Under alle omstændigheder er der rigelig at tage af for at lave en ny og gennemtænkt forbindelse for alle på Hornsherred. Uden det behøver at koste.

Hvorfor er der ikke politisk vilje til at se på/gentænke busnettet? Så alle kan få anstændig busdrift som i gamle dage før august 2019.

Sundhedsstyrelsen opfordrer nu til at man bruger mundbind i myldretiden: Synes du det er en god idé?