23. september 2018
Erhvervskundedirektør Morten Stangegård (th.) og direktør Michael Mernøe (tv.) vil skærpe Nordeas udadvendte profil i Køgeområdet.
Erhvervskundedirektør Morten Stangegård (th.) og direktør Michael Mernøe (tv.) vil skærpe Nordeas udadvendte profil i Køgeområdet.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Ny duo i spidsen for Nordea Køge

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ny duo i spidsen for Nordea Køge
LørdagsAvisen - 10. september 2018 kl. 10:46
Af Martin Rasmussen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Nordea har lokaler to steder i Køge - privatkunder modtages på Torvet, mens bankens erhvervsafdeling sidder i Nørregade - men man skal ikke blive overrasket, hvis man møder banken i en række andre sammenhænge i lokalområdet fremover. Det er en erklæret del af strategien hos de to nye direktører for henholdsvis erhvervskunder og private, Morten Stangegård og Michael Mernøe, der begge begyndte i banken i Køge i begyndelsen af maj.

"Vi skal være lokale og vise ansigtet ved lokale beginvenheder. For eksempel har vi lige være med til markedsdag på Torvet, hvor vi havde hele vores digitale palette med, og vi var også med til dyrskue i Borup for nylig," fortæller Michael Mernøe.

"Jeg tror, det er rigtig vigtigt at være til stede og aktive i ens lokalområde. I takt med digitaliseringen af mange ydelser er det vigtigt, at vi ikke glemmer den personlige relation og den direkte kontakt," siger Morten Stangegård.

Den udadvendte profil har endnu et ansigt i form af Nordeafonden, som hvert år støtter en lang række gode lokale formål i hele landet. Og man modtager meget gerne flere lokale ansøgninger i Køge og omegn, understreger Michael Mernøe.

"Jeg kunne godt tænke mig, at der kom flere lokale ansøgninger til Nordeafonden. Der er rigtig mange gode penge at hente, så jeg vil meget gerne opfordre især lokale foreninger til at søge om støtte. Det er ret let, og fonden støtter mange forskellige formål," siger han. Man kan se alle oplysninger om ansøgninger og støttemuligheder på www.nordeafonden.dk.

Nordea Køge er en af bankens største danske filialer med 54 medarbejdere. Dertil kommer 10 specialister, der er tilknyttet regionen, og som man også kan trække på lokalt. Fra Køge dækker de også Stevns på privatområdet, og et endnu større område omfattende Stevns, Ringsted, Solrød og Greve på erhvervsområdet.

"To af vores centrale konkurrenceparametre er hastighed og kvalitet. Hvis folk ser på bil, så vil de gerne kunne handle her og nu, og det samme gælder på boligområdet," fortæller Michael Mernøe.

En af vejene til hurtig hjælp fra banken kan netop være digitale ydelser. Flere og flere vælger eksempelvis fjernrådgivning, hvor man kan sidde hjemme eller på jobbet, frem for at møde op i banken. Rådgivning er tilgængelig helt frem til klokken 20 på hverdage.

"Det betyder, at vi kan være lettere tilgængelige for folk, og vi vil meget gerne understrege, at vi er nemme at have med at gøre. Folk har forskellige præferencer omkring rådgivning, og vi tilbyder naturligvis både personlig rådgivning i banken og via skærm," understreger Michael Mernøe.

Han har en fortid i bankens regionsledelse og er altså nu direktør for privatområdet i Nordea Køge, mens Morten Stangegård er erhvervskundedirektør. Sidstnævnte har været i Nordea siden 2000, tidligere i Glostrupafdelingen, og begge er de glade for at være landet i et vækstområde - også selv om det samtidig betyder knivskarp konkurrence på bankområdet.

"Køge er et vækstcenter, og her er virkelig mange banker, men det ser jeg kun som en styrke. Det viser, at det er et interessant marked med stort potentiale. Udviklingen i Køgeområdet kan især ses på, at omsætningshastigheden på boliger er større end de fleste andre steder. Det går hurtigt, og priserne stiger. Der er stor tilflytning, og det er blandt andet også med til at gøre området attraktivt for et pengeinstitut," forklarer Morten Stangegård, som har tilfredse kunder som et naturligt mål.

"Vores kunder skal opleve, at vi dækker deres behov og skaber værdi for dem. Det gør vi alt for. Vi har også fokus på medarbejdertilfredshed, for tilfredse medarbejdere og tilfredse kunder hænger sammen i en uløselig symbiose," fastslår han.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk