18. juli 2019
En god forretning for Slagelse Kommune.
En god forretning for Slagelse Kommune.
Foto: Kim Rasmussen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: FC Vestsjælland en god forretning for Slagelse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

FC Vestsjælland en god forretning for Slagelse
Opdateret 14. august 2014 kl. 06:59
Slagelse - 13. august 2014 kl. 06:15
Af Arne Svendsen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Det er en rigtig god forretning for Slagelse Kommune at have et hold i Superligaen. Kommunen får nemlig øget synlighed og positiv omtale til en værdi af 11 millioner kroner, selv om man »kun« giver klubben 600.000 kroner i markedsføringsstøtte.

Det er i hvert fald konklusionen i en analyse, som kommunen har fået udarbejdet af af sportsanalytiker Steen Leth-Jørgensen fra firmaet UFA Sport GmbG.

- Hos Carlsberg plejer de at sige, at når man giver en krone ud til markedsføring, så skal der komme tre ind. For Slagelses vedkommende må man sige, at forretningen er endnu bedre, siger Steen Leth-Jørgensen, med henvisning til forholdet mellem de investerede 600.000 kroner og gevinsten på de 11 milllioner kroner.

Et tal der er regnet ud efter, hvor mange sekunder Slagelse Kommune eksponeres i forbindelse med tv-transmissioner fra stadion. Transmissioner som omkring 100.000 mennesker i gennemsnit følger.

Analysen peger også på, at rollen som hjemby for et hold i Superligaen kan medføre mere lokal fællesskabsfølelse, og være med til at tiltrække nye virksomheder og tilflyttere.

Læs mere i Sjællandske onsdag.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk