3. april 2020
Politikerne satser ikke på de ellers så udbredte sociale medier. Borgmesteren har ikke skrevet noget på sin twitterprofil siden jul.
Politikerne satser ikke på de ellers så udbredte sociale medier. Borgmesteren har ikke skrevet noget på sin twitterprofil siden jul.
Foto: Kristian Jørgensen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Facebook og Twitter dur ikke til valgkamp

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Facebook og Twitter dur ikke til valgkamp
Opdateret 04. december 2013 kl. 13:55
Roskilde KV17 - 13. oktober 2013 kl. 10:03
Af Kristian Jørgensen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Roskilde: 69. Det er den lidet imponerende skare, der følger Roskildes borgmester, Joy Mogensen (S), på Twitter. Ikke så mærkeligt, eftersom hun ikke har givet lyd fra sig siden sidste jul og i alt har præsteret tre tweets.

Venstres borgmesterkandidat, Bent Jørgensen, har bare tre følgere. Spidskandidaterne fra Konservative, Dansk Folkeparti, SF, Enhedslisten og Liberal Alliance har slet ikke en profil på Twitter.

Det overrasker ikke Rasmus Kleis Nielsen, lektor i politisk kommunikation ved Roskilde Universitet, at lokalpolitikerne ikke bruger sociale medier til at kapre vælgere.

- De fleste kommunalpolitikere er politikere på deltid, selv i en valgkamp. De har fuldtidsjob, børn og familie, så de skal prioritere deres tid, og der er sociale medier kun et af flere redskaber, de har til rådighed, når de vil nå borgerne. De vil gerne bruge tid på andre ting, for de skal til vælgermøder, de skal ud på gaden, og de skal skrive læserbreve, siger han.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk