8. august 2020
Den 1. oktober 2013 lukker Kort & Godt-butikken på Korsør Station efter flere år med underskud. De rejsende skal i stedet betjene sig selv i billetautomaterne.
gallery icon

Se billedserie

Den 1. oktober 2013 lukker Kort & Godt-butikken på Korsør Station efter flere år med underskud. De rejsende skal i stedet betjene sig selv i billetautomaterne.
Foto: Jens Christian Bachmann
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Kiosken på Korsør Station lukker

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Kiosken på Korsør Station lukker
Opdateret 15. april 2013 kl. 14:10
Slagelse - 14. april 2013 kl. 09:47
Af Martin W. Hansen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Korsør: Efter den 1. oktober i år vil det ikke længere være muligt at købe en halv liter cola, en pose slik eller en sandwich på Korsør Station.

DSB har besluttet at lukke Kort & Godt-butikken sammen med 13 andre på landsplan.

- Samlet set er de 14 Kort & Godt-butikker ikke en god forretning og gav os sidste år et underskud på syv millioner kroner, forklarer Søren Skovdal Rasmussen, direktør for DSB Kort & Godt, og suppleres af underdirektør i DSB, Anne-Lise Bach Sørensen.

- Kort & Godt på Korsør Station lukker pr. 1. oktober i år. Det er der flere årsager til. For det første er det en butik, som ikke giver overskud og ikke har gjort det et par år. For det andet er der en stigende selvbetjeningsgrad hos DSBs kunder, fortæller hun.

arrow Læs også: DSB-kiosk på stationen lukker til sommer
Hjælper med selvbetjening

To ud af tre billetter hos DSB sælges i dag elektronisk.

- Det har fået billetsalget til at falde markant i DSBs kiosker. Derfor har DSB valgt at lukke 14 Kort & Godt-butikker i løbet af det næste halve år, fortæller Søren Skovdal Rasmussen.

De 14 butikker kom sidste år ud med et underskud på 7,4 millioner kroner, og undersøgelser viser, at i snit handler kun hver 12. af DSBs passagerer kioskvarer eller billetter i en af de 14 Kort & Godt-butikker.

Det mener virksomheden ikke, at man kan bygge på. I stedet sættes kræfterne nu ind på at gøre kunderne fortrolige med de digitale løsninger.

- I forbindelse med, at vi lukker i Korsør, vil vi have nogle seancer, hvor vi sender vore salgsteam ud på stationen, hvor de skal lære kunderne at betjene sig selv. Det vil vi annoncere i de lokale aviser, forklarer Anne-Lise Bach Sørensen.

Sundhedsstyrelsen opfordrer nu til at man bruger mundbind i myldretiden: Synes du det er en god idé?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk