5. december 2020
Abonnementsvilkår for Sjællandske, Nordvestnyt, DAGBLADET og Frederiksborg Amts Avis
Generelt

Vilkårene er opdateret d. 19. november 2020 og er gældende for alle abonnementer tegnet hos Sjællandske Medier A/S, der er selskabet bag www.sn.dk samt dagbladene Sjællandske, Nordvestnyt, DAGBLADET og Frederiksborg Amts Avis. Nedenstående gælder for alle trykte, digitale og kombinationsabonnementer købt hos Sjællandske Medier A/S. Når du tegner et abonnement, accepterer du samtidig abonnementsvilkår og betingelser, som vi forudsætter, du har læst forud for købet.

Betaling og fornyelse

Et abonnement betales forud og fortsætter, medmindre andet er aftalt, indtil det opsiges telefonisk eller skriftligt ved henvendelse til Sjællandske Medier A/S’ kundeservice på 72 45 11 25 eller bladsalg@sn.dk. Abonnementsprisen fremgår af opkrævningen. Sjællandske Medier A/S forbeholder sig ret til at ændre i den til en hver tid gældende prisliste. Prisændringer varsles i overensstemmelse med gældende lovgivning og får tidligst virkning fra den førstkommende fornyelse af abonnementet. Betaling skal ske senest på sidste rettidige indbetalingsdag. Ved udsendelse af påmindelse opkræves et administrationsgebyr på 100 kr.

Kreditkort

Ved køb af digitalt abonnement kan du vælge at betale med kreditkort. Benytter du denne betalingsform, giver du samtidig tilladelse til, at betaling for nye abonnementsperioder automatisk bliver trukket på det kort, som du har benyttet ved oprettelsen af dit abonnement. Betalingen bliver trukket i forbindelse med opstart af den nye abonnementsperiode. Du er selv ansvarlig for, at kortoplysninger er valide ved påbegyndelsen af en ny abonnementsperiode. Hvis oplysningerne ikke længere er valide, kan du i stedet for tilmelde dig betaling via et andet kort. Hvis vi ikke modtager din betaling, bliver adgangen til dit abonnement lukket.

Opkrævning, indbetalingskort og Betalingsservice

Ved køb af print- eller kombinationsabonnement får du ved opstart af abonnementet tilsendt opkrævningen med post eller e-mail. Du skal selv foretage betalingen ved brug af det medfølgende indbetalingskort. Ved tilmelding til Betalingsservice benyttes Sjællandske Medier A/S’ PBS-nummer 00893765 og deb.grp.nr. 00248.

Digital adgang

Adgang til e-aviser og andre digitale tjenester kræver, at du opretter en brugerprofil på www.sn.dk. Som abonnent på den trykte avis har du fuld digital adgang til sn.dk, herunder e-avisen, +artikler, arkiv og ”Søndag morgen”. Adgangen er personlig og giver adgang for én bruger på dine forskellige enheder. Adgangen må derfor ikke deles og bruges af personer uden for din private husstand. Sjællandske Medier A/S forbeholder sig ret til midlertidigt eller permanent at suspendere den digitale adgang ved misligholdelse af betingelserne. Dette kan ske med eller uden varsel og uden yderligere forpligtelser over for dig. Det er dit ansvar, at dine profiloplysninger er opdaterede, og at din adgangskode ikke deles med andre.

Avislevering og reklamation

Som udgangspunkt bliver avisen leveret med bud. Hvis det ikke er muligt, bliver avisen omdelt af PostNord.

Som abonnent på Frederiksborg Amts Avis og med bopæl i postområderne 2760-2765, 2840-2850, 2942-3670 eller 4050 er levering af Politiken inkluderet i dit abonnement.

Udeblivelse af avisen

Udebliver avisen, skal du kontakte kundeservice, som tilstræber at efterlevere avisen hurtigst muligt. Reklamationen skal være os i hænde senest dagen efter udeblivelse. Manglende levering godtgøres ved at forlænge abonnementsperioden tilsvarende. Forsinkede og efterleverede aviser bliver ikke godtgjort.

Kommunikationsvilkår

Du vil i nødvendigt omfang modtage elektroniske servicebeskeder (e-mail, sms og notifikationer) fra Sjællandske Medier A/S vedrørende tekniske problemer, betaling, levering, ændringer af abonnementsvilkår m.m. Derudover kan vi sende dig velkomstmails i forbindelse med dit køb, ligesom du kan få tilsendt tilbud om fordele og nye abonnementsformer, hvis du en dag stopper dit abonnement. Endvidere vil Sjællandske Medier A/S kunne kontakte dig via e-mails, telefonopkald, notifikationer og sms’er vedrørende redaktionelle historier og temaer, kundefordele, nye abonnementsmuligheder og tilbud på Sjællandske Medier A/S’ egne lignende produkter og ydelser som f.eks. Sjællands Åbningsdebat, Andespil, læserrejser og -arrangementer. Du kan til enhver tid frabede dig at modtage disse ved at afmelde i selve e-mailen eller sms’en. Du kan også kontakte kundeservice på 72 45 11 25 eller bladsalg@sn.dk med besked om afmelding, jf. markedsføringslovens regler herom.

Ferie og bero

Du kan uden omkostninger flytte avisen til en midlertidig ferieadresse i Danmark, mens der ved levering til udlandet betales ekstra for porto. Du kan også sætte levering af den trykte avis i bero og stadigvæk have fuld digital adgang.

Fortrydelse

I henhold til forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret. Fristen regnes fra det tidspunkt, hvor abonnementet/den digitale adgang begynder. Ved alle typer abonnementer fratrækkes tilbagebetalingen det antal dage, som du har haft adgang til avisen - uanset om det er digital adgang eller levering af den trykte avis. For at gøre brug af fortrydelsesretten skal du inden 14 dage kontakte kundeservice på 72 45 11 25 eller bladsalg@sn.dk.

Opsigelse

Abonnementer kan til enhver tid opsiges til udløb af den forudbetalte abonnementsperiode. Det er ikke nok at lade være at betale regningen. For abonnementer med en aftaleperiode på mere end én måned er opsigelsesvarslet indeværende måned plus én måned med undtagelse af årsabonnement, hvor du kan opsige efter fem måneders abonnement med én måneds varsel til udgangen af en måned, jf. forbrugeraftaleloven. Opsigelsen skal meddeles til Sjællandske Medier A/S’ kundeservice. Står der ved abonnementsperiodens ophør et restbeløb på kontoen, kan der leveres aviser for beløbet. Restbeløbet kan også udbetales mod skriftlig anmodning. Der må forventes op til 14 dages ekspeditionstid, og der opkræves et ekspeditionsgebyr på 100 kr.