24. november 2017
Borgmester Michael Seiding Larsen og biblioteksleder Erik Thorlund Jepsen kunne begge konstatere, at diskretionen omkring kvik skranken hos borgerservice på biblioteket godt kunne være bedre. Foto: Lene C. Egeberg
Borgmester Michael Seiding Larsen og biblioteksleder Erik Thorlund Jepsen kunne begge konstatere, at diskretionen omkring kvik skranken hos borgerservice på biblioteket godt kunne være bedre. Foto: Lene C. Egeberg
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Borgmesterbesøg hos borgerservice

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Borgmesterbesøg hos borgerservice
Vordingborg - 11. november 2017 kl. 06:00
Af Lene C. Egeberg
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Der er gået mindre end tre måneder, siden Vordingborg Kommune lukkede borgerservice i administrationsbygningen i Storegade og i stedet åbnede »Borgerservice Kvik« på biblioteket i Møllebrøndstræde, men tiltaget har stadig ikke vundet mange fans på Møn, hvor især foreningen Møn Nu og Stege og Omegns Lokalråd har protesteret højlydt over ændringen, som man mener er en serviceforringelse.

Den medfører forringelser i servicen overfor borgerne, mener de to foreninger, der med held har fået gjort beslutningen til et tema i valgkampen lokalt på Møn.

Fredag besøgte borgmester Michael Seiding Larsen (V) så selv borgerservice på biblioteket i selskab med kommunaldirektør Lau Svendsen-Tune, borger- og arbejdsmarkedschef Claus Oppermann og biblioteksleder Erik Thorlund Jepsen for ved selvsyn at finde ud af, hvad der er op og ned i kritikken.

Og det tog hverken borgmesteren eller de tre andre herrer ret lang tid at blive enige om, at kritikkerne i hvert fald på ét centralt punkt har ret: Diskretionen i forhold til betjeninger i kvikskranken er ikke god nok. Selve diskretionslinjen er for tæt på skranken, og i det hele taget er placeringen lige ved indgangen, hvor alle med ærinde på biblioteket defilerer fordi, heller ikke optimal.

- Jeg kan sagtens forstå, at borgerne synes, det er for tæt på, og det skal vi have løst. Sikkerheden skal være i orden, og folk skal kunne komme her uden at føle, alle kigger på dem, siger Michael Seiding Larsen, der på stedet opfordrede embedsmændene til at få »sat nogle streger« til en ny placering af skranken, gerne helt tilbage i lokalet, hvor det vil virke langt mere privat at være.

- Og tag lokalrådet med på råd, når der ligger et forslag - og inden vi begynder at flytte på kabler og den slags, tilføjede han.

Til gengæld er Michael Seiding Larsen enig med embedsfolkene i, at en flytning tilbage til administrationsbygningen i Storegade ikke ligger lige for. At flytte og slanke borgerservicen gav kommunen en besparelse på to millioner kroner, og rulles beslutningen tilbage, skal de penge findes et andet - og måske mere følsomt - sted, påpegede Lau Svendsen-Tune.

Læs mere i Sjællandske lørdag

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.
Like os på facebook

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk