28. september 2020
- Du vil aldrig udlevere nøglen til din hoveddør til en fremmed, og på samme måde skal man ikke give sine koder til netbank og NemID. Hvis nogen beder dig om at opgive dine koder til NemID eller lignende over telefonen, er det svindel. Banken vil aldrig henvende sig og bede om koder og brugernavne, siger Morten Vinge Olsen. Pressefoto
- Du vil aldrig udlevere nøglen til din hoveddør til en fremmed, og på samme måde skal man ikke give sine koder til netbank og NemID. Hvis nogen beder dig om at opgive dine koder til NemID eller lignende over telefonen, er det svindel. Banken vil aldrig henvende sig og bede om koder og brugernavne, siger Morten Vinge Olsen. Pressefoto
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Bank lukker for straksoverførsler

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Bank lukker for straksoverførsler
Vordingborg - 10. august 2020 kl. 15:56

Lollands Bank vil netbanksvindlen til livs og lukker midlertidigt for straksoverførsler i netbank. Det oplyser banken i en pressemeddelelse.

- Baggrunden er et stigende antal tilfælde, hvor vores kunder er blevet udsat for svindel i deres netbank. Med det nye tiltag håber vi at kunne begrænse antallet af kunder, der bliver svindlet, forklarer forretningsdirektør Morten Vinge Olsen.

Lollands Bank har desuden sænket beløbsgrænsen for overførsler til et andet pengeinstitut til 25.000 kroner. Kunder, der har behov for at overføre mere end 25.000 kroner, skal kontakte bankens kundesupport.

- Vi har taget de lidt drastiske tiltag i brug, da vi ikke ønsker, at vores kunder skal udsættes for udspekulerede svindleres nederdrægtigheder, fastslår Morten Vinge Olsen.

Ifølge forretningsdirektøren er det sikkert at bruge af NemID og netbank. Problemet opstår, når veltalende svindlere får overtalt personer til at udlevere fortrolige oplysninger.

- Hvis nogen beder dig om at opgive dine koder til NemID eller lignende over telefonen, er det svindel. Banken vil aldrig henvende sig og bede om koder og brugernavne, siger Morten Vinge Olsen.

Ændringerne gælder kun for privatkunders netbank. Bankens erhvervskunder har samme muligheder som hidtil. nili

Mener du, at det bliver mere forvirrende og besværligt at følge regeringens corona-retningslinjer?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk