Vi påvirkes alle, i større eller mindre grad af de fysiske forhold, hvor vi færdes.
Vi kender nok alle følelsen af ro og velvære, når vi færdes i den rene natur, går en tur langs stranden, eller bare når vi træder ind i et rent, pænt og ryddeligt rum.
Modsat kan de fleste nok også genkende følelsen af irritation og modløshed, når man åbner døren ind til et lokale, som er alt andet end det....
Hvis skolens elever og personale på vej ind til klasselokalet skal passere tilgroede og ødelagte bede, uplejede hække og affald - kort sagt, arealer der signalere fordømthed - hvordan påvirker det så deres humør, trivsel og dermed også læringssituationen?
Hvis institutions- og skolearealer fremstår uplejede, hvordan skal vores børn så lære, at vi alle har ansvar for at rydde op og passer på vores fælles omgivelser?
Motivationen for at yde en indsats, er alt andet lige større, hvis vi løfter i flok.
Alle har et ansvar for at rydde op og holde orden. Løfter vi hver især vores fælles ansvar og kommunen samtidige giver pleje og reparationer på institutioner og skolers udearealer et større fokus, kan vi sammen opnå, at DIT OG MIT SOLRØD til stadighed står pænt og ryddeligt.
Det vil jeg arbejde for, hvis jeg kommer i byrådet til kommunalvalget 21. november.
Lene Stevnhoved
Kandidat til Solrød byråd
Venstre
Kommentarer
Vi ønsker en åben og livlig debat på sn.dk, og opfordrer alle til at kommentere, udveksle viden og stille spørgsmål. Debatten skal foregå i en ordentlig og respektfuld tone. Redaktionen fjerner indlæg, der ikke lever op til SN.dks retningslinjer og gældende lovgivning. Se retningslinjerne her