18. november 2017
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Hold pengekasserne adskilt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Hold pengekasserne adskilt
Valgdebat Køge - 06. november 2017 kl. 12:27
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Flere borgere har de seneste dage undret sig over, at Skandinavisk Transport Center i sidste uge lod omdele et omfattende annoncemateriale sammen med Lørdagsavisen. Hvad er formålet med at henvende sig til almindelige husstande med information om erhvervsgrunde og industrihavn, lød det undrende spørgsmål.

Tidspunktet for omdelingen undrer også. For er det tilfældigt, at der tre uger før kommunalvalget lander en 4-farvet tryksag med store billeder af to af de konservative kandidater (STC's direktør og borgmesteren) i folks postkasser? Det er naturligvis ikke et problem at kandidaterne bliver eksponeret, men det er et problem, hvis et kommunalt ejet selskab bruger penge og ressourcer på at finansiere valgkamp.

Det er en kendt sag, at flere partier ind imellem har vanskeligt ved at adskille de private og kommunale pengekasser ad. Fx er flere af de kommunale selskaber sponsorer for byens professionelle fodboldklub.

Der er behov for i fremtiden at få adskilt disse ting, så overskud fra kommunale selskaber lander i borgernes lommer og ikke hos private virksomheder eller byrådskandidater.

STC's direktør undskylder sig med, at det er Lørdagsavisen, der har besluttet tidspunktet. Men som kommunal embedsmand (ja, det er man som direktør i et kommunalt selskab) har han en skærpet pligt til at sikre, at der ikke opstår situationer, hvor der kan herske tvivl om, hvorvidt kommunale midler forvaltes korrekt og lovligt.

Direktørens accept af timingen er i bedste fald et udtryk for manglende situationsfornemmelse.

Jan Keller Rasmussen
Kandidat for Liberal Alliance

Tip os

Del din historie eller billeder

Send en e-mail til:
sndk@sn.dk

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk