15. august 2020
Mika og Tobias storhitter på Youtube og blandt børnene med deres ligefremme sange og videoer om hverdagens store og små udfordringer.
Mika og Tobias storhitter på Youtube og blandt børnene med deres ligefremme sange og videoer om hverdagens store og små udfordringer.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Mælkesangen, der blev et hit

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Mælkesangen, der blev et hit
Ugebladet Vestsjælland - 06. december 2019 kl. 16:59
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Youtube: En fjollet sang og en hjemmelavet video om mælk blev lagt på Youtube og senere på Spotify. Nu er Mika og Tobias virale kendisser.

Høng: Når man søndag den 15. december klokken 11 er i Høng Centret, kan man opleve to af Danmarks nyeste virale stjerner.

23-årige Tobias Madsen og 22-årige Mika Schulz mødte for et par år siden hinanden på en efterskole i Mariager, blev bedste venner og lavede i 2017 sangen » Ikke mere mælk«, som de også lavede en video til og lagde den på Youtube.

Sjov, pjattet og ironisk
'Ikke mere mælk' handler om noget, vi alle sammen kender til. Du skal have morgenmad, det skal være havregryn med cornflackes på toppen og så skal der mælk på, ellers bliver det en tør fornøjelse.

Rimene er fjollerim: 'Mika, vi kan ikke finde vej'? 'Sku-bi-du-bi-du-bi-du-bi-dum-dum-dej' og 'En skive agurk, se, der løber en skurk', men de er iørefaldende og sjove.

I et interview i Ekstra Bladet fortæller Mika, at netop de fjollede og naive rim, hitter blandt børnene.

- Vi synes, at kiksethed er sjovt. Man skal ikke tager sig selv særlig højtideligt og have selvironi, siger Mika Schulz til Ekstra Bladet.

Set over tre millioner gange
Mika og Tobias lagde 'Ikke mere mælk' på youtube i juli 2017.

Nogle måneder efter likede årets youtuber 2017, Alexander Husum, musikvideoen og anbefalede dem at lægge den på Spotify.

Herfra tog det for alvor fart. Fra at have haft under 50.000 visninger, er landeplagen nu blevet set 3,1 millioner gange.

Nu har 'Ikke mere mælk' nået over 10 millioner visninger.

På Spotify er den blevet spillet knap en halv million gange. Tallene er fra 2018.

Samme år modtog Mika og Tobias prisen »Årets reklame« ved Guldtuben med sangen 'Landet af Lego'.

Lige nu er Tobias og Mika aktuelle med en ny julesang 'Jul hver dag' og mon ikke vi får både mælkesangen og julesangen at høre i Høng Centret søndag den 15. december?

Dansk Folkeparti vil stoppe forhøjelse af pensionsalder ved 70 år. Er det en god idé?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk